فرهنگ و هنر

رونمایی از قدیمی‌ترین عَلم عزاداری ایران در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان خبر داد. همزمان با برپایی نمایشگاه «خورشید شب» یکی از قدیمی ترین عزاداری های ایران مربوط به دوره صفویه افتتاح می شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، افرن امامی با اشاره به روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: در ادامه ویژه برنامه های محرم در کاخ گلستان نمایشگاه “خورشید شب” که منتخبی آیینی و مذهبی است. آثار در کاخ گلستان برگزار می شود، 31 مرداد افتتاح می شود و تا پایان صفر ادامه دارد.

به گفته وی، 60 اثر برای نمایشگاه در عمارت چادری کاخ گلستان انتخاب شد که برخی از آنها کمتر دیده شده است.

امامی افزود: این آثار شامل دو تابلوی تکیه دولت و کربلای معلی کمال الملک، هفت نقاب تازی و سر شهدای استفاده شده در تکیه دولت، 19 سند تک صفحه ای، دو تابلو کافه، سه تابلو می باشد. پشت شیشه، کتاب زیارت، دو آلبوم تکیه. دولت، کتیبه های پارچه قلمکار مزین به اشعار محتشم کاشانی، تجهیزات تعزیه دولت، چهار نسخه خطی نفیس شامل یک نسخه خطی و پوست و چندین جلد قرآن نفیس، از جمله قرآن منسوب به امام زین العابدین (علیه السلام) .

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز گفت. در نمایشگاه «خورشید شب» نیز هنر عزاداری دوره صفیان که یکی از هنرهای عزاداری کهن ایران است به نمایش گذاشته شده است.

امامی با اشاره به اینکه نمایشگاه «خورشید شب» دو ​​برنامه جانبی نیز دارد که شامل موسیقی تاج مازندرانی و موسیقی طبل بوشهری است. مجموعه جهانی..

انتهای پیام