استان ها

اقامه متمرکز نماز ظهر عاشورا در شهرهای گلستان

سرگرمی برای همه/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به لزوم درک پیام عاشورا تاکید کرد. .

حجت الاسلام رضا دیلمی امشب و در جمع خبرنگاران در خصوص مدار شرکت در دسته های عزاداری و عزاداری با اشاره به اینکه عاشورا و محرم رمز جاودانگی اسلام ناب محمدی است، اعلام کرد: فرهنگ عاشورا تمدنی و تحول آفرین است و در متن پویایی و رشد ایجاد می کند، جامعه ای می شود که حتما باید این فرهنگ را در همه عرصه ها نهادینه و ماندگار کند.

وی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا علیه السلام قیامی است که درس های بسیاری برای همه بشریت دارد، افزود: و شهادت از مولفه های قیام سیدالشهدا است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ عاشورایی یکی از مهم ترین مولفه های اجرای تمدن جدید پیامبر اکرم (عجل الله تعالی فرجه) و رمز حیات و رشد است، گفت: این فرهنگ عاشورایی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های اجرای تمدن جدید پیامبر اکرم (عج الله فرجه) دانست. انقلاب اسلامی و مکتب ما ریشه در مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد.

دیلمی از فعالیت هزار و 600 هیئت مذهبی، 350 مرکز قرآنی و 80 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان گلستان خبر داد و گفت: حدود 800 مبلغ دینی در استان گلستان در راستای گسترش فرهنگ عاشورایی در ایام محرم فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مراسم راهپیمایی عاشورای حسینی مانند هر سال در شهرها و روستاهای استان توسط هیئات مذهبی و هیئات مذهبی برگزار می شود، افزود. رهبری شبکه تبلیغ در سراسر ایالت

به گزارش سرگرمی برای همه، طبق آداب و رسوم گلستانی ها دسته های عزاداری با عزاداری و زنجیر به خیابان های شهرهای مختلف وارد می شوند و به آرمان های سیدالشهدا علیه السلام تجدید وفاداری می کنند. با زیارت اماکن مذهبی و اماکن متبرکه در هنگام عزاداری.

انتهای پیام