حوادث

افزایش سرعت امدادرسانی با «شماره واحد امدادی»

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به طرح «ترکیب شماره تماس های اضطراری» گفت: تا گزارش اعلام شده باید همزمان به سازمان مربوطه هدایت و اطلاع رسانی شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، قدرت الله محمدی وی در خصوص طرح «جمع آوری فراخوان ها برای کمک» گفت: ارتباط و تماس شهروندان با سازمان های امدادی همواره وجود داشته است. باید در نظر داشت که پنج یا شش سازمان امدادی در جمهوری فعالیت می کنند که گاهی به اشتباه با آنها تماس گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی شهروندان در مواقع ضروری با شماره های غیر مرتبط تماس می گیرند، گفت: در برخی موارد، افرادی که از استرس و اضطراب رنج می برند، توانایی تصمیم گیری درست را در لحظه از دست می دهند که باعث می شود در برخی شرایط اضطراری تماس بگیرند. زنگ زدن. اعداد نامرتبط این منجر به اختلال در روند امداد و حتی تأخیر در امداد می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تاکید کرد. داشتن یک شماره تماس واحد برای سازمان های کمک رسان، تحویل کمک ها را سریعتر می کند. به منظور تجمیع این شماره ها و تماس با شماره های اضطراری در بسیاری از نقاط جهان، پروژه شماره واحدی ایجاد شده است تا حادثه به طور همزمان به سازمان مربوطه منتقل و اطلاع رسانی شود.

وی در این برنامه رادیویی گفت: عمل تجمیع شماره تماس های سازمان های امدادی نیاز به تشکیل سازمان جدید ندارد و مقرر شد این برنامه به صورت پایلوت در استان تهران و در مواقعی که نواقصی وجود دارد اجرا شود. و مشکلات حل شده است، در سایر مناطق جمهوری نیز اجرا شد. البته مشخص نیست چه اعدادی با هم ترکیب می شوند اما قطعا عددی خواهد بود که وجود ندارد تا اشتباهات قبلی تکرار نشود.

درباره ادغام شماره های اضطراری بیشتر بخوانید:


نظر رئیس سازمان مدیریت بحران در مورد شماره گذاری یکسان دستگاه های امدادی


پیشنهاد اضطراری برای تبدیل 115 به شماره اضطراری واحد کشور


پیشنهاد اختصاص شماره دو رقمی برای برنامه کمکی/آزمایشی نباید در تهران اجرا شود

محمدی همچنین گفت: شماره گذاری یکسان شماره تلفن های اورژانس چه تاثیری بر کاهش مزاحمت های تلفنی دارد. قطعا افزایش می یابد و تماس های تلفنی کاهش می یابد و اشتباهات قبلی تکرار نمی شود. متأسفانه مزاحمت های تلفنی سازمان های امدادی همچنان ادامه دارد و این حوادث روند کمک رسانی به شهروندان را مختل می کند.

انتهای پیام