اجتماعی

افزایش سرعت فرونشست زمین در تهران

رئیس سازمان مدیریت بحران استان تهران از افزایش فرونشست زمین در پایتخت خبر داد و در عین حال تاکید کرد که این پدیده تاثیر زیادی بر واحدهای مسکونی نخواهد داشت.

رضا کرمی محمد در گفت وگو با سرگرمی برای همه ، وی در مورد کاهش اخیر زمین در تهران گفت. “این مشاهدات همچنین نشان می دهد که این پدیده در حال گسترش است.

وی با تاکید بر اینکه وقوع رانش زمین را نباید با رانش زمین اشتباه گرفت ، گفت: زمان در اعماق زمین ایجاد می شود ووم با سقوط سطح ناگهان ظاهر می شود. مانند اتفاقی که چند سال پیش در منطقه شهران تهران رخ داد. اما غواصی یک کاهش تدریجی سطح خاک است که در مواردی مانند خشکسالی ، مصرف آبهای زیرزمینی و … رخ می دهد.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید از رانش زمین و وحشت بترسند ، گفت: این مسئله می تواند مشکلاتی را برای ساختمان های بزرگ ، پل ها ، شبکه آب و غیره ایجاد کند. همچنین تحقیقات لازم را در مورد پل ها انجام دادیم و متوجه شدیم که خطر پل ها از نظر غواصی خطرناک نیست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در مورد مناطق لغزش زمین گفت. اما باز هم تأکید می کنم که خطر سازه های معمولی کم است و شهروندان نباید نگران این موضوع باشند.

وی گفت: “غواصی در جایی انجام می شود که خاک نرم و مصنوعی وجود دارد.” “خطر اصلی کاهش این است که سفره های آب در حال سقوط هستند و در نتیجه ، دسترسی ما به آن سفره ها از بین می رود.” این تقسیم بندی هم برای تهران و هم برای کشاورزی اطراف یک فاجعه است.

کرمی محمدی اظهار داشت که در کدام مناطق تهران بیشتر رسوب ثبت شده است؟ و ما نمی دانیم در سالهای گذشته از چه وضعیتی برخوردار بوده است. طبق داده های پنج تا ده سال گذشته ، این پدیده در حال رشد است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران غرق شدن را نتیجه خشکسالی دانست.

انتهای پیام: