بین الملل

روسیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه قرار داد

دولت روسیه گفته است که در واکنش به تحریم‌های یکجانبه‌ای که اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر علیه افراد و سازمان‌های روسی اعمال کرده است، تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است که سیاست تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه از مرزهای بروکسل و آغاز عملیات نظامی ما در اوکراین فراتر رفته است. از 24 فوریه با محدودیت های یک جانبه «به صورت دسته جمعی و خودسرانه» شروع کردیم. روی شرکت ها و شهروندان روسی.

در این بیانیه اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعات شخصی افراد حاضر در این فهرست، اتحادیه اروپا را به “بی توجهی به تمام استانداردهای حقوقی بین المللی” متهم کرد و اشاره کرد که بروکسل تلاش می کند مسکو را به دلیل “بحران ساختاری در حوزه امنیت اروپا” پاسخگو کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که اقدامات اتحادیه اروپا بخشی از رویکرد جمعی غرب با هدف مهار روسیه، تبعیت از آن به بازگرداندن سلطه مطلق غرب در جهان، جلوگیری از امنیت و حفظ منافع ملی ما است.

در این بیانیه آمده است: «تحولات هفته‌های اخیر نشان داده است که چنین تلاش‌هایی محکوم به شکست هستند».

این وزارتخانه هشدار داد که اقدامات اتحادیه اروپا “نه تنها منجر به بن بست در روابط با روسیه می شود، بلکه امنیت و رفاه شهروندان اروپایی و ثبات سیستم اقتصادی و مالی جهانی را به خطر می اندازد.”

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جمعی یکجانبه اتحادیه اروپا اعلام کرد که طرف روسی تصمیم گرفته است فهرستی از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ساختارهای اروپایی را بر اساس اصل عمل متقابل که یکی از اصول اساسی حقوق بین‌الملل است، فهرست کند. . حق دارد قلمرو روسیه را نداشته باشد، گسترش یابد.

این وزارتخانه تصریح کرد که این محدودیت‌ها شامل «رهبران بلندپایه اتحادیه اروپا»، از جمله تعدادی از اعضای کمیسیون اروپا، روسای ساختارهای نظامی اتحادیه اروپا و اکثریت اعضای پارلمان اروپا که از «سیاست‌های ضد روسی» حمایت می‌کنند، می‌شود.

در این بیانیه آمده است که فهرست روسیه شامل مقامات بلندپایه از جمله نمایندگان دولت ها، پارلمان ها، شخصیت های عمومی و رسانه های تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که مسئول اعمال تحریم های غیرقانونی علیه روسیه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که در پیامی شفاهی به نماینده اتحادیه اروپا در مسکو، وی را از رویکرد جدید خود مطلع کرده و هشدار داده است که “هر گونه اقدام خصمانه اتحادیه اروپا و اعضای آن از این پس با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.”

این وزارتخانه اسامی مقامات اروپایی در این فهرست را منتشر نکرد.

انتهای پیام: