بین الملل

وزیر خارجه فرانسه: مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا باید حل شود

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) گفت که اتحادیه اروپا و دولت بایدن باید اختلافات تجاری را متوقف کنند تا راهی مشترک پیدا کنند.

به نقل از ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، “مشکلی که همه را مسموم می کند افزایش قیمت ها و مالیات های فولاد ، فناوری دیجیتال و ایرباس است.”

وی افزود که امیدوار است دو طرف راهی برای آشتی اختلاف پیدا کنند. البته این زمان بر است ، اما ما همیشه می توانیم به جلو حرکت کنیم.

در اواخر دسامبر سال 2020 ، ایالات متحده تعرفه هایی را برای هواپیماهای بوئینگ-ایرباس ، شراب و سایر اقلام فرانسه-آلمان وضع کرد ، اما اتحادیه اروپا تصمیم گرفت امروز تلافی نکند.

اتحادیه اروپا قصد دارد اصلاحات WTO را در ماه فوریه ، با بحث درباره اصلاحات برای مهار اختیارات WTO ، پیشنهاد دهد.

سازمان ملل مدتهاست که از سازمان تجدیدنظر سازمان تجارت جهانی قوانین تجاری جدیدی شکایت می کند که در تصمیم گیری های آن توجیه پذیر نیست.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که روز چهارشنبه کاخ سفید را ترک کرد ، در پاسخ به مالیات خدمات دیجیتال فرانسه تهدید کرد که برای لوازم آرایشی ، کیف و سایر کالاها تعرفه هایی وضع خواهد کرد ، زیرا طبق گفته دولت آمریکا ، این مالیات تبعیض آمیز علیه شرکت ها است. فناوری آمریکایی.

انتهای پیام: