بین الملل

دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران و افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه ، وزارت خارجه آمریکا صبح سه شنبه اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با همتای انگلیسی خود الیزابت تراس در نیویورک دیدار کرده است.

بلینکن و تراس ، که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد ، در این اجلاس دیدار کردند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: “بلینکن و تراس در مورد تعدادی از موضوعات ، از جمله وضعیت افغانستان و ایران ، غلبه بر بحران های آب و هوایی ، منطقه هند و اقیانوسیه و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه بحث کردند.”

داخل پلک بزنید! صفحه توییتر: وی نوشت: “من برای اولین بار با لیز تراس ، وزیر امور خارجه انگلیس ، ملاقات حضوری خوبی داشتم و در مورد اولویت های مشترک ایران ، افغانستان تا هند و اقیانوسیه صحبت کردم.”

پیش از این ، آلینا پورتر ، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفته بود که “بازگشت دوجانبه به شورای امنیت سازمان ملل متحد” به نفع منافع ملی واشنگتن است.

این مقام آمریکایی از “بازگشت دوجانبه” برجام صحبت کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا هرگز از توافق هسته ای خارج نشده است. اقدامات ایران برای کاهش تعهدات خود در قبال برجام مطابق مفاد این موافقتنامه در پاسخ به انحراف از تعهدات طرفهای غربی صورت گرفته است.

صبح سه شنبه ، ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به احتمال دیدار با ایران در چارچوب مجمع عمومی درباره توافق هسته ای ، گفت که زمان برای هرگونه توافق احتمالی با تهران در حال اتمام است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام /