بین الملل

لوکاشنکو: به پناهجویان کمک کردیم تا به اتحادیه اروپا بروند

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس به بی‌بی‌سی گفته است که «کاملاً ممکن است» نیروهای لهستانی به پناهجویان در عبور از مرز لهستان کمک کرده باشند.

به گزارش سرگرمی برای همه، اما وی با درخواست پناهجویان برای رفتن به مناطق مرزی مخالفت کرد.

“من فکر می کنم کاملاً ممکن است. ما اسلاو هستیم. ما قلب داریم لوکاشنکو در مصاحبه اختصاصی با کاخ ریاست جمهوری در مینسک بلاروس گفت: نیروهای ما می دانند که پناهجویان به آلمان می روند.

رئیس جمهور بلاروس گفت: “کسی می تواند به آنها (پناهجویان) کمک کند، من حتی برایم مهم نیست.

با این حال او درخواست هزاران پناهجو برای ایجاد بحران مرزی را رد کرد.

“من به آنها گفتم که نمی خواهم پناهجویان را در مرز نگه دارم، آنها را در مرز نگه می دارم. اگر از این به بعد به مرز بیایند، مانع آنها نمی شوم زیرا به کشور من نمی آیند.” لوکاشنکو گفت. «آنها به کشورهای شما خواهند رفت. منظورم همین بود اما من آنها را (مرز) به آنجا دعوت نکردم. من نمی خواهم آنها به بلاروس بروند.

الکساندر لوکاشنکو از سال 1994 در بلاروس قدرت را در دست دارد، اما انتخاب مجدد وی با انتقاد گسترده غرب مواجه شد و اتحادیه اروپا آن را به رسمیت نشناخت.

اتحادیه اروپا او را به ایجاد بحران مرزی با لهستان، لیتوانی و لتونی در واکنش به تحریم های اعمال شده علیه کشورش متهم کرده است.

اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) بلاروس را به دلیل فشار بر مخالفان برای برگزاری تظاهرات گسترده پس از انتخابات اوت 2020 تحریم کرده است.

هزاران معترض و فعالان مخالف در جریان اعتراضات بازداشت شدند. سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان پس از پیروزی در انتخابات مجبور به فرار از بلاروس شد.

تیم خانم تیخانوفسکایا از بی بی سی به خاطر مصاحبه امروز با الکساندر لوکاشنکو انتقاد کردند و آن را به عنوان “فرصت دادن به دیکتاتور” توصیف کردند.

حداقل 2000 پناهجو که بیشتر آنها از خاورمیانه هستند، در اردوگاه های نزدیک مرز بلاروس و لهستان پیش از انتقال به انبار تدارکات در نزدیکی مرز در هفته جاری سرگردان شده اند.

حدود 5000 پناهجو هنوز در بلاروس هستند، اگرچه صدها نفر دیروز (پنجشنبه) به کردستان عراق بازگردانده شدند.

انتهای پیام: