بین الملل

لوکاشنکو از احتمال استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس خبر داد

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرده است که در صورت تهدید خارجی، کشورش ممکن است سلاح‌های هسته‌ای بپذیرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: در صورت لزوم، اگر چنین اقدامات احمقانه ای از سوی رقبای ما انجام شود، ما نه تنها سلاح هسته ای، بلکه سلاح هسته ای آینده را نیز خواهیم داشت. برای محافظت از قلمرو خود مستقر شویم.

وی همچنین گفت که بلاروس در حال بررسی خرید چندین سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 روسیه برای استقرار آنها در نزدیکی مینسک، پایتخت بلاروس است.

لوکاشنکو گفت: “ایالات متحده باید تشخیص دهد که اطلاعاتش بی ارزش است.”

وی در پاسخ به سوال رسانه های خارجی در مورد تهدید حمله به اوکراین توسط بلاروس گفت: “آیا هنوز باور دارید که ما از اینجا به اوکراین حمله خواهیم کرد؟ آیا هنوز روی این ایده دیوانه کار می کنید؟”

وی تاکید کرد. روسیه و بلاروس موقعیت خود را دارند که بر اساس آن حرکت می کنند. توافقی بین بلاروس و روسیه وجود دارد. ما در واقع یک گروه از نیروهای بلاروسی-روسی در اینجا داریم، به عبارت دیگر، یک ارتش. این موضع رسمی ماست. لطفاً این موقعیت را در نظر بگیرید که ما موضع شما را می پذیریم.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه ایالات متحده در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای دور از بلاروس و روسیه مانند اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی حضور نظامی دارد، گفت: شما اینجا هستید. چیکار میکنی؟چیزی نیست که ما رو متهم کنی. ما در کانادا یا مکزیک نیروهای مسلح نداریم. باید به کل جامعه جهانی اعتراف کنید، اگر کمی صادق باشید، اصرار داشتید که دیروز روسیه و بلاروس به اوکراین حمله خواهند کرد. ما این کار را نکردیم. اطلاعات شما بی ارزش است یا میلیاردها دلار برای آن خرج می کنید. حداقل اینو قبول کن

او افزود که اوکراین با درک عواقب اقتصادی هیستری نظامی و تشدید اوضاع، شروع به کم اهمیت جلوه دادن خطر جنگ کرد. اقتصاد اوکراین 15 میلیارد دلار از دست داده است و ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، تلاش کرده است خطر حمله را کم اهمیت جلوه دهد. و این اتفاق افتاد – یک نمایش. غرب و رهبری اوکراین باید بپذیرند که شکست خورده اند.

پیشتر ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس اعلام کرده بود که «نیروهای روسی» پس از پایان رزمایش نظامی مشترک در مرز مینسک و مسکو در اوکراین باقی نخواهند ماند.

ماکین در یک کنفرانس خبری در مینسک گفت: «پس از رزمایش با روسیه، هیچ نیروی (روسی) یا تجهیزات نظامی در بلاروس باقی نخواهد ماند. وی گفت که وزارت دفاع و لوکاشنکو به صراحت این را اعلام کرده اند.

روسیه در این هفته از پایان برخی مانورهای نظامی در نزدیکی مرز با اوکراین، از جمله مانورهای نظامی در بلاروس خبر داد.

انتهای پیام: