بین الملل

پلیس بلاروس به خانه‌ها و دفاتر روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری یورش برد

پلیس بلاروس امروز (جمعه) برای سومین روز متوالی به خانه ها و دفاتر روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در بلاروس حمله کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، به نقل از رویترز ، این اقدامات پلیس بلاروس به گفته فعالان حقوق بشر ، فشار جدیدی بر مخالفت الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس است.

کانال خبری Nexta Live مستقر در لهستان گزارش داد که دفتر رادیو آزادی در مینسک در میان رسانه هایی است که توسط پلیس بلاروس هدف قرار گرفته است. گروه حقوق بشر بلاروس ویاسنا -96 نیز از بازداشت روزنامه نگاران این شبکه خبری خبر داد.

از آغاز انتخابات تقلبی ریاست جمهوری در ماه اوت گذشته ، مقامات بلاروس تعدادی از رسانه ها و گروه های حقوق بشری را تعطیل کرده اند.

مخالفان می گویند که این انتخابات تقلبی بوده و منجر به انتخاب مجدد لوکاشنکو شد که از سال 1994 قدرت را در دست داشت اما توسط رئیس جمهور بلاروس رد شد.

امروز نیز افسران پلیس لهستان به خانه تعدادی از روزنامه نگاران حمله کردند.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ، نیروهای امنیتی چندین جستجو از 20 فعال حقوق بشر ، خیریه ها ، رسانه ها ، دفاتر و 15 نفر از جمله رهبر گروه ویاسنا -96 را دستگیر کردند.

این دستگیری ها مورد انتقاد و محکومیت گسترده کشورهای غربی قرار گرفته است ، وزیر خارجه انگلیس گفته است که او افزایش سرکوب در بلاروس را محکوم می کند و اتحادیه اروپا و ایالات متحده در ماه های اخیر بلاروس را تحریم کرده اند.

انتهای پیام: