بین الملل

پنتاگون نظامیان سابق افغانستان را به اوکراین می‌فرستد

این منبع نظامی-سیاسی که خبرگزاری تاس نامش را ذکر نکرده است، افزود: وزارت دفاع ایالات متحده از سال گذشته میلادی در حال جذب خلبانان افغانی است که به این کشور گریخته اند.

به گفته این منبع ناشناس، این برنامه آموزشی در ایالت کالیفرنیا انجام می شود و فرض بر این است که تمام خلبانان آموزش دیده افغان از طریق لهستان به اوکراین اعزام شوند.

وی تاکید کرد که این دوره آموزشی نه تنها شامل خلبانان سابق، بلکه افغان هایی است که قبلا در یگان های ویژه کار می کردند.

به گزارش تاس، چنین تلاش های غربی بر نتایج عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تأثیری ندارد و تنها آن را به تاخیر می اندازد.

کشورهای غربی و متحدان آنها کمک های نظامی به کی یف را افزایش داده و پول نقد، تجهیزات و تسلیحات را به اوکراین که بیش از شش ماه است با روسیه در جنگ است، ارسال می کنند.

تاکنون بسیاری از کارشناسان درباره ورود کشورهای غربی از جمله آمریکا و همچنین ناتو به جنگ اوکراین هشدار داده و نسبت به آغاز جنگ هسته ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده اند.

اخیرا «ریچارد بلک» مقام سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نه آمریکا و نه ناتو علاقه ای به تعداد کشته شدگان اوکراینی در درگیری این کشور و روسیه ندارند، بلکه برای آنها پیروزی طرف خود است. مهم است.

بلک تاکید کرد که اوکراین هیچ نقشی در برقراری صلح یا ادامه جنگ ندارد و در این مورد تصمیم با واشنگتن است.

از زمان روی کار آمدن بایدن، ایالات متحده در مجموع نزدیک به 10.6 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، در روز پنجشنبه، فوریه . 24 (5 مارس 1400)) نیز عملیات نظامی علیه اوکراین را آغاز کرد که آن را “عملیات ویژه” نامید و بنابراین روابط متشنج بین مسکو و کیف به یک رویارویی نظامی تبدیل شد.

311311