بین الملل

سازمان ملل در قطعنامه‌ای از روسیه خواست به اوکراین غرامت دهد

در جلسه رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای به تصویب رسید که بر اساس آن از روسیه خواسته می شود خسارات وارده به اوکراین در طول جنگ را بپردازد.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از خبرگزاری راشا تود، این قطعنامه روز دوشنبه با حمایت 94 کشور از مجموع 193 عضو مجمع عمومی به تصویب رسید. 73 کشور از شرکت در این رای خودداری کردند و 14 کشور مخالفت خود را اعلام کردند که از جمله مخالفان می توان به روسیه، چین، ایران و سوریه اشاره کرد.

در این قطعنامه آمده است که “یک مکانیسم بین المللی باید برای جبران خسارت، جراحت یا جراحت” ناشی از “اقدامات غیرقانونی” روسیه در اوکراین ایجاد شود.

لازم به ذکر است که اگرچه قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل از نظر قانونی الزام آور نیست، اما بار سیاسی آنها غیرقابل انکار است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، این سند را “بدون اهمیت قانونی” خواند و گفت: نویسندگان آن باید درک کنند که تصویب چنین قطعنامه ای پیامدهای منفی علیه آنها خواهد داشت.

وی افزود: این قطعنامه با هدف قوت قانونی به مصادره دارایی های روسیه است که قبلاً در کشورهای غربی انجام شده است.

همچنین امروز (سه شنبه) ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی مجازی خود در نشست گروه 20 در بالی اندونزی، از این گروه به عنوان “گروه 19” یاد کرد و آن را روسیه ندانست و از رهبران گروه 19 خواست تا یک گروه ویژه ایجاد کنند. دادگاه. در رابطه با حمله روسیه به اوکراین و روسیه باید خسارات وارده به اوکراین را جبران کند.

انتهای پیام