بین الملل

اوکراین برای استفاده از دارایی‌های توقیفی روسیه با آمریکا رایزنی کرده است

نخست وزیر اوکراین در مصاحبه ای گفت که کی و واشنگتن در حال بررسی استفاده از دارایی های مصادره شده روسیه برای ارائه کمک های مالی به اوکراین هستند.

به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، دنیس اشمایکل، نخست‌وزیر اوکراین گفت: ما با همه شرکای آمریکایی خود در حال مذاکره هستیم. این یک موضوع بین المللی بسیار مهم است، هدف بین المللی کل جهان متمدن – یافتن راه حل، چگونگی مصادره آن دارایی های مسدود شده، تامین مالی بازسازی اوکراین.

اشمیهال در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین به 5 میلیارد دلار در ماه بودجه نیاز دارد، گفت که گروه 20، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با این موضوع موافقت کردند.

وی گفت: ما گفتگوهای بی شماری با کشورهای گروه 20، وزیران دارایی آنها، صندوق بین المللی پول، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی داشته ایم. همه آنها موافق بودند، همه آنها فکر می کنند که ما به کمک های بشردوستانه برای آوارگان نیاز داریم.

پیش از این، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که ایالات متحده هنوز مطمئن نیست که آیا دارایی های توقیف شده روسیه می تواند برای کمک به اوکراین استفاده شود یا خیر، و ایالات متحده باید عواقب آن را بررسی کند.

در 24 فوریه روسیه حمله به اوکراین را آغاز کرد. متعاقباً ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی از کشورهای دیگر تحریم هایی را علیه افراد و سازمان های روسی اعمال کردند. تهاجم روسیه امروز وارد شصت و یکمین روز خود شد.

انتهای پیام: