بین الملل

پوتین: تصمیم حمله به اوکراین دشوار اما ضروری بود

به گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیست و پنجمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: روسیه کسی را با سلاح هسته ای تهدید نمی کند، ما آن را داریم، همه باید بدانند که در صورت لزوم از حاکمیت کشورمان دفاع کنند. برای استفاده

پوتین نسبت به ارسال موشک های دوربرد به اوکراین هشدار داد و خاطرنشان کرد که هرکس این کار را انجام دهد از خط قرمز عبور کرده است.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه اقتصاد روسیه در برابر تحریم های “بی سابقه” غرب مقاومت کرده است، خاطرنشان کرد که جنگ اقتصادی علیه روسیه موفقیت آمیز نخواهد بود. هدف تحریم ها براندازی اقتصاد روسیه بود، آنها موفق نشدند، زیرا اقتصاد روسیه به خوبی کار می کرد و مردم روسیه متحد بودند. آنها فکر می کردند که دلار 200 روبل قیمت دارد، و کمپین تبلیغاتی امروز راه اندازی شد.

وی افزود که کشورش با وجود تحریم ها به نتایج مثبتی دست خواهد یافت. پوتین گفت: ما مردم قوی هستیم، با هر مشکلی روبرو هستیم، این نشان دهنده تاریخ هزاران ساله کشور ما است.

وی گفت: با گذشت سه ماه از تحریم‌های غرب، از موج تورم خلاص شدیم، تحریم‌ها فرصت‌های بزرگ و انگیزه‌هایی را برای حرکت رو به جلو در زمینه استقلال فناوری باز می‌کند.

پوتین با اشاره به اینکه غرب برای غلبه بر بحران اقتصادی شروع به چاپ پول کرده است، خاطرنشان کرد که افزایش شدید قیمت گاز قبل از عملیات نظامی در اوکراین اتفاق افتاده است و وعده ارسال مواد غذایی به آفریقا و خاورمیانه را داد.

پوتین تاکید کرد که مسکو از همه گفتگوها در مورد بحران جهانی غذا استقبال می کند و خاطرنشان کرد که کمبود کود منجر به افزایش قیمت مواد غذایی می شود و روسیه را نمی توان مقصر دانست.

پوتین به شدت از عملیات نظامی کشورش در اوکراین دفاع کرد و گفت: در شرایط کنونی، در مواجهه با خطرات و تهدیدات فزاینده، تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه ضروری است. تصمیم سختی بود، اما اجباری بود. این تصمیم یک کشور مستقل بود که بر اساس منشور ملل متحد حق بی قید و شرطی برای حفاظت از امنیت خود دارد. اقدام خود ما در دونباس ربطی به وضعیت اروپا ندارد.

او گفت که غرب اوکراین را از نظر نظامی کنترل کرده است، اسلحه را در آنجا بارگذاری کرده است و همچنان کنترل دارد.

پوتین همچنین موفقیت روسیه را پس از بیش از 16 هفته جنگ در اوکراین پیش بینی کرد و گفت: تمام اهداف عملیات ویژه نظامی به هر وسیله ای محقق خواهد شد. قطعاً با شجاعت و قهرمانی رزمندگان ما است.

پوتین گفت روسیه “هر گزینه” را برای آینده جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین پذیرفته است.

او گفت: «یک سال و نیم پیش در داووس گفتم «دنیای یکپارچه» به پایان رسیده است، اما کارهای زیادی برای بازگرداندن آن انجام می شود.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت. پس از اعلام پیروزی در جنگ سرد، ایالات متحده خود را “رسول خدا بر روی زمین” می دانست، اکنون بازی در یک جهت پیش می رود، جهان در این موضوع بی ثبات است. وضعیت.

وی همچنین از کشورهای اروپایی انتقاد کرد و گفت: اتحادیه اروپا کاملاً حاکمیت خود را از دست داده است، دستورات خارجی را اطاعت می کند، روند دموکراتیک در اروپا مانند یک سیرک است.

311311: