عمومی

بیش‌فعال‌ترین جاسوس تاریخ جهان! – سرگرمی برای همه

چطور کلوز فاکس بمب اتمی را از ایالات متحده ، انگلیس ، اتحاد جماهیر شوروی ، چین و آلمان باز کرد؟

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه خراسان وی نوشت: “داستان جاسوسان شناخته شده معمولاً مملو از داستانهای پیچیده کارآگاهی است.” مجموعه ای از اقدامات جسورانه با ذوق و شعور هوشمندانه. با این حال ، من فکر نمی کنم که جاسوسی به اندازه کلوز فاکس بتواند کسانی را که به ماجراهای جاسوسی علاقه دارند ، اعم از واقعی و هنری ، غافلگیر کند. محصولی به ظاهر سرکوب شده و خونسرد که نقش اساسی در مبارزات بین دو ابر قدرت ، شرق و غرب داشته است ، در واقع رقابت هسته ای جهان را به چالش كشیده است.

هموطن کلوز ، هانس بیتت ، که در سال 1967 برنده جایزه نوبل فیزیک شد ، فاکس را مردی می داند که مسیر تاریخ را تغییر داده است و این ادعا به هیچ وجه اغراق نشده است. در طول فعالیت 77 ساله خود ، كلاوس فاكس حداقل چهار كشور را برای انجام بمبهای اتمی از طریق فعالیتهای جاسوسی خود در اختیار داشت. خدا می داند که اگر روزی اسناد پنهانی در مورد وی منتشر شود ، چه اقدامات خطرناک دیگری به لیست فعالیت های وی اضافه خواهد شد ، اما فعلاً من آنچه را که او انتقاد می کند به شما می گویم ، بنابراین با این جاسوسی عجیب بهتر با یکدیگر آشنا شوید.

تلاش برای نفی ملیت

کلاوس امیل ژول الیوس فاکس در سال 1911 به دنیا آمد. در 29 دسامبر ، ر. در خانواده های عجیب و غریب با سابقه خودکشی و اسکیزوفرنی؛ به همین دلیل مادر و خواهر کلاوس خودکشی کردند. با این حال ، این پیشگویی ژنتیکی استعداد خود را برای فیزیک نظری پنهان نکرد. پدر وی ، یک کشیش پروتستان ، در دانشگاه لایپزیگ تدریس می کرد و کلاوس در همان دانشگاه در رشته فیزیک تحصیل می کرد. وی بعداً به انگلستان رفت و در آنجا دکترای فیزیک را از دانشگاه بریستول دریافت کرد. در این زمان بود که او با سازمان اسلحه انگلیس درگیر شد و توانست اعتماد آنها را جلب کند. اما این اعتماد به نفس نداد. انگلیسی ها او را به کانادا فرستادند و او را در اردوگاه کنترل کردند. ممكن است توسط استادش ، پروفسور بورن ، رئیس كارگروه سرویس مخفی در لندن ، كلموز به انگلیس اعزام نشده باشد ، اما او استعدادی داشت كه از آن دیگر نتوانست مزایای دیگری را به دست آورد.

ورود به یک سری پروژه های آمریکایی و انگلیسی

کلاوس در سال 1940 به انگلیس بازگشت و سرانجام در سال 1942 تابعیت انگلیسی شد ، اما معلوم شد که وی هنوز می خواست آلمانی بماند. یک سال بعد ، کلاوس فاکس در ایالات متحده مشهور شد و مقامات آمریکایی به همراه کانادا و انگلیس تلاش کردند بمب هیدروژنی بسازند. او متولد شد و در پروژه منهتن کار کرد. این پروژه که در نهایت منجر به اولین آزمایش بمب اتمی شد. فاکس به دلیل نقش موفقی که در این برنامه داشت ، به آزمایشگاه ملی لس آنجلس منتقل شد و تحقیقات خود را با اوپنهایمر معروف به پدر بمب اتمی ادامه داده است. کلاوس یکی از آن افراد منحصر به فرد بود که تقریباً همه جزئیات آزمایش را می دانست. با این حال ، حقوق پروژه تحقیقاتی نیازهای مالی کلاوز را برآورده نمی کند. پس از شک و تردید ، وی تصمیم گرفت نقش جاسوسی بزرگ برای اتحاد جماهیر شوروی را به عهده بگیرد ، و به طرز ناامیدی به جستجوی اسرار فعالیتهای هسته ای ایالات متحده بپردازد. همدلی روسها کلاوس را به این کار تشویق کرد.

نکته اصلی یک پروژه جاسوسی عالی خوردن است

از سال 1947 تا 1950 ، کلاوس فاکس جاسوسی برای روسها بود. مقامات آمریكا ، با تعجب از پیشرفت سریع در ساخت سلاح هسته ای در اتحاد جماهیر شوروی ، احتمال جاسوسی را دیدند ، اما تصور نمی كردند كه كلاوز ، به شكل مظلوم و رفتار آرام خود ، چنین كرده است. علاوه بر این ، آمریکایی ها کلوز را کنترل می کردند ، اما هیچ حرکتی مشکوک از او نمی دیدند. در تمام این مدت اما الکساندر فکلیسوف جاسوسی اطلاعاتی شوروی با او در تماس بود و او نه تنها اسرار ساخت سلاح های هسته ای را از کلاوس یاد گرفت ، بلکه او همچنین آمار دقیقی از اندازه اورانیوم آمریکایی و تعداد تقریبی بمبهای اتمی آن کسب کرد. گفته می شود كه كلاوس در جریان سفر تحقیقاتی به فاكس ، انگلیس با فلوكسیسف ملاقات كرده است. سرانجام ، در سال 1951 ، آمریکایی ها به کلاوز مشکوک شدند. او دستگیر شد ، اما مدارک علیه وی کافی نبود. اما دادگاه او را به 14 سال زندان محكوم كرد. امیدوارم در این مدت سندی جدید پیدا شود اما این اتفاق نیفتاد. در سال 1959 ، ایالات متحده مجبور شد كلاوس را آزاد كند كه بلافاصله شهروند انگلیس شد و به انگلیس گریخت ، از آنجا كه مخفیانه به آلمان شرقی فرار كرد.

فروشگاه هایی که باز هستند.

همه تصور می کردند که داستان کلاوس فاکس و جاسوسی او با فرار وی به زادگاهش به پایان رسید ، اما این طور نبود. اندکی پس از ورود به آلمان ، روسها به او بازگشتند ، و این بار کلوز به آنها مشاوره فنی داد و در عین حال با سفارت آلمان مذاکره کرد تا برای شرکت در جاه طلبی های هسته ای مائو با سفارت آلمان سفر کند. آمریکایی ها خیلی زود خبر ورود وی به پکن را شنیدند. کلاوس همچنین بمب اتمی چین را طراحی کرد. او ممکن است بخواهد از این راه انتقام آمریکایی ها را بگیرد ، اما پولی که او به دست آورد احتمالاً بهترین بود. وی پس از اتمام پروژه چینی ، به آلمان شرقی بازگشت و گفت که دوست دارد از همان ابتدا بمبی برای کشورش بسازد. بنابراین ، با حمایت اتحاد جماهیر شوروی ، مقامات آلمان شرقی كلاوس را به عنوان سرپرست برنامه انرژی اتمی آلمان منصوب كردند و او تا آخر عمر در این سمت ماند. “کلاوس فاکس در سال 1988 در آلمان درگذشت و در یک قبرستان برلین دفن شد.”

انتهای پیام