علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، کشورهای جهان محدودیت ها و قوانینی در زمینه فعالیت پیام رسان های غیربومی دارند که باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها لغو می شود ، که نمونه آن تصویب قوانین ترکیه در فیس بوک است. طی چند روز گذشته مطبوعات بوده است. امروز اما ، هنگام بررسی مسئله ترکیه ، ما به قوانین برخی از کشورها برای پیام رسان ها متوسل می شویم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

در چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرد که مطابق با قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و هدف آن کنترل بیشتر شبکه های اجتماعی است. به گزارش یورونیوز ، غول آمریکایی بدین ترتیب تسلیم قانونی در ترکیه شده است که بر اساس آن ، علاوه بر داشتن نماینده قانونی در این کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی خواستار انتشار برخی مطالب از دادگستری ترکیه هستند. توسط مقامات این کشور از سیستم عامل خارج شود. این مرحله همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که متعلق به فیس بوک است. البته ، توییتر هنوز تحت این قانون نیست ، و ترکیه به عنوان اقدامی تنبیهی ، دریافت درآمد تبلیغاتی توییتر را در این کشور منع کرده است.

آمریکا – بزرگترین رصدخانه اینترنت جهان

اگرچه دولت آمریکا ادعای جریان آزاد اطلاعاتی خود در جهان را دارد ، اما طی روزهای اخیر ، در جریان ناآرامی های کنگره آمریکا ، شاهد محدودیت های شدیدی در شبکه های اجتماعی بوده ایم ، حذف تصاویر این واقعه تا حدی که حتی گزارش رئیس جمهور آمریکا است. ایالات متحده چهار عنصر جرم را در قانون فضای مجازی ثبت کرده است که برخلاف سبک معمول رسانه های اجتماعی در جهان ، در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد. جزئیات و شامل زیرمضامین فضای مجازی است. بر اساس قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) ، که شامل 15 بند است ، در صورت تشخیص نقض امنیت ایالات متحده ، هرگونه رفتاری در فضای مجازی قابل پیگرد است.

اتحادیه اروپا – غول های فناوری زیر تیغ

اروپا همچنین قوانینی سختگیرانه برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و کسانی که از این قوانین پیروی نکنند با مجازات های شدیدی روبرو خواهند شد. یکی از این قوانین این است که طبق رای دیوان عدالت ، هر پیامی که توسط مقامات آن کشورها غیرقانونی تلقی شود ، باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله در گزارشی درباره قوانین جدید برای سیستم های با بیش از 45 میلیون کاربر نوشت: این شبکه ها باید از انتشار محتوای غیر مجاز در شبکه های آنها جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، IP را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند تا تهدیدات تروریستی را خنثی یا تهدید کنند. مقابله کردن. این کشورها قرار داده اند. اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار حذف رمزگشایی پیام ها در شبکه های اجتماعی برای غلبه بر تهدیدهای احتمالی تروریستی شده اند تا کشورهای اروپایی بتوانند این پیام ها را مدیریت کنند.

2323