بین الملل

نحوه اعمال حاکمیت کشورها پس از شیوع کرونا برای همه جهان مهم شده است/ضرورت تغییر استراتژی تبلیغاتی حکومت‌ها

به گزارش گروه بین الملل آنا ، در عصر جهانی شدن ، چگونگی برخورد دولتها با بحران هایی مانند تاج باید دغدغه جهانیان باشد. ظهور بحران کرونا این واقعیت را حتی واضح تر از گذشته کرده است و این امر را لزوم مقامات برای تغییر روش کنترل جریان آزاد اطلاعات می داند.

Mi Oban ، استاد دانشگاه توکیو در ژاپن ، گفت: “در شرایط فعلی ، این سؤال وجود دارد که چگونه یک دولت خاص اداره می شود ، چگونه برای همه دولت ها مشکل دارد؟” قوی شده است.

او معتقد است كه در شرايط كنوني ، سازمان بهداشت جهاني و ساير نهادهاي جهان حق ندارند براي گسترش اطلاعات در مورد بيماري ها به دولت ها فشار وارد كنند ، و براي حل اين مشكل بايد راه حل پيدا كرد. در این نامه آمده است:

در آغاز بحران ، اگرچه چین بعدا تاج را شناخت ، اما همچنان اقدامات جدی را انجام داد ، و به طور کامل مناطق بزرگ این کشور را قرنطینه کرد. ما هنوز اطلاعات کافی در مورد اقدامات دولت چین در این کشور پس از شیوع ویروس “کرونا” نداریم ، باید منتظر شفاف سازی طرف های مختلف این موضوع باشیم تا تصمیم کاملی اتخاذ شود.

اما یک فرضیه قوی وجود دارد که کنترل دولت چین بر انتشار اطلاعات ، با کنترل دقیق مقامات استانی در این کشور ، انتشار اطلاعات را به دلیل ترس از نشت اطلاعات یا ترس از سرزنش این بحران ، محدود کرده است.

با این حال ، استراتژی تبلیغاتی دولت برای اداره مردم ، حفظ نظم از طریق بیانیه های دولت ، مختص چین نیست.


بیشتر بخوانید:

Corona نياز به احترام در برابر نابرابري / ارزش هاي اخلاقي فردي و عمومي را افزايش داده است


بسیاری از دولت ها سابقه اقدامات مشابه از جمله دموکراسی ها را دارند که در آن رهبران و مقامات از انتشار اطلاعات به منظور حفظ اقتدار خود یا به دست آوردن منافع کوتاه مدت خودداری می کنند. چندین مورد وجود دارد که دولت سعی در محدود کردن جریان آزاد اطلاعات برای جلوگیری از انتشار اطلاعات یا شکایات نامناسب دارد.

مشکل این است که در عصر جهانی شدن ، همزمان با گردش کالاها ، پول ، مردم در سطح بین المللی فعال تر می شوند ، بیماری ها نیز به سرعت در حال گسترش هستند. از زمان شیوع ویروس SARS در سال 2002 ، ترافیک مرزی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تهدید کورونا را جدی تر می کند.

در عصر حاضر ، اگر دولتی نسبت به شیوع بیماری در کشور خود بی تفاوت باشد ، اجازه می دهد تا اوضاع بدتر شود ، این بیماری می تواند به سرعت در سرتاسر جهان گسترش یابد و به سایر نقاط جهان آسیب برساند.

سناریویی که به دلیل مضرات ناشی از بیماری به دلیل کنترل مسئولیت اطلاعاتی دولت گسترش می یابد ، احتمالاً در همه سیستم های جهان نیز رواج دارد.

کشورهایی که اطلاعات کاملاً در دسترس عموم نیست ، یا جایی که مردم به طور مداوم از دولت به دنبال اطلاعات نیستند ، روزی برای کنترل بحران دشوار خواهند بود و عواقب آن فراتر از حاکمیت آنها خواهد بود.

به عبارت دیگر ، پدیده جهانی سازی که مزایا و معایب آن را دارد ، برای همه دولتها سؤال شده است ، چگونگی اجرای یک دولت خاص ، چگونگی مواجهه با مشکلات. شیوع coronavirus این واقعیت را حتی بیشتر آشکار کرده است.

در این شرایط ، هیچ کس حق ندارد دولت ها را برای گسترش اطلاعات در مورد بیماری ها تحت فشار قرار دهد ، بنابراین آنها باید به فکر راهی برای حل این مشکل باشند ، در غیر این صورت بحران بعدی عواقب بدتری خواهد داشت.

انتهای پیام / 4106 /