عمومی

تاثیر محدودیت‌های جدید در جلوگیری از شیوع کرونا

عصر روز دکتر سید عباس متوسلیان در مصاحبه با تیتر یک صحبت درباره تأثیر محدودیت ها در کنترل شیوع ویروس کرونا کرد و افزود: “افرادی که با بیمار تماس می گیرند باید در اسرع وقت مورد بررسی ، شناسایی ، قرنطینه و آزمایش قرار گیرند.”
متخصص بیماری های اپیدمی گفت: علاقه به خانواده های افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مورد نیاز است.

وی گفت: “تعداد کشته شدگان امروز 13000 نفر است ، ما می توانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم.” وی افزود: “این تعداد مشابه 13000 آتش سوزی در کشور است ؛ آیا می تواند به سایر مناطق کشور سرایت کند؟”

او اضافه کرد. “یک فرد آلوده که شناسایی شده است باید قرنطینه شود ؛ او نباید باعث بیماری دیگران شود.”
دکتر سید عباس متوسلیان با بیان اینکه شناسایی بیماران با ردیابی تلفن های همراه امکان پذیر است ، افزود: این نوع ردیابی در چین انجام شده است. اگر شناسایی و پیگیری در کشور ما دقیق تر باشد ، تعداد بیماران بسیار بیشتر از این مقدار است (13 هزار نفر در روز).
وی گفت: “انتظار می رود محاصره یا قرنطینه کامل تعداد موارد را کاهش دهد.” تعریف Lockdown بسیار گسترده تر از آن است که انتظار می رود فردا ، شنبه انجام شود.

متخصص اپیدمیولوژی گفت: قرنطینه در خانه نباید باعث افزایش تعداد چرخه ها شود. در غیر این صورت قرنطینه تأثیر مثبتی نخواهد داشت.

وی از مردم خواست تا حد ممکن خود را محدود کنند تا به بیماری قلبی عروقی مبتلا نشوند.

دکتر متوليان ، متخصص اپيدميولوژي از نظرسنجي ملي Covid-National ، تخمين زده است كه مردم بيش از گذشته از خطر بيماري هاي قلبي عروقي آگاه هستند ، اما بيشتر از آنفولانزا.

او اضافه کرد. “متأسفانه ، مردم متوجه می شوند که خطر و شدت بیماری قلبی عروقی قابل درک است تقریبا به اندازه آنفولانزا است.”

متولی گفت: “ما در شش ماه آینده واکسن بیماری کرونا نخواهیم دید. بهتر است افراد همچنان به حفظ محدودیت های خانواده خود ادامه دهند.”

وی در مقایسه این بیماری با تاج گفت: “خطر مرگ تاج 10 برابر بیشتر از آنفولانزا است ، مانند مار است که اگر آن را نادیده بگیریم ، ما را گاز خواهد گرفت.”

دکتر سید عباس متویان بر استفاده ماهانه “ویتامین D” برای تقویت بدن و محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی تأکید کرد. “تحقیقات نشان داده است که ادامه استفاده از ویتامین D خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر آن را کاهش می دهد.” موثر است

وی به هموطنان توصیه کرد که به طور منظم از ویتامین D استفاده کنند. کمبود این نوع ویتامین در کشور ما شیوع زیادی دارد. »

دکتر خسرو صادق نیت ، رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن تأیید تأثیر قرنطینه دو هفته ای در شهرهای سرخ ، گفت که کادر پزشکی می توانند در هنگام مکالمه اینترنتی فرصتی برای آرامش داشته باشند. “مردم در دو یا سه هفته گذشته بیش از هر زمان دیگری دیده اند.” در بیمارستان امام خمینی (ره) شاهد کاهش بستری در این مرکز درمانی هستیم.

وی گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) به تدریج تخت های بیمارستانی از بیماران قلبی عروقی تخلیه می شود. وی ابراز امیدواری کرد که طی دو یا سه هفته آینده شاهد نتیجه قابل قبولی در کاهش بیماری های قلبی عروقی باشیم.

وی گفت: “دکتر علی شاه عباسی ، رئیس بیمارستان دکتر فیاض بخشی نیز به مردم هشدار داد که در بهبود وضعیت قلبی عروقی ساده نباشند.”

وی با ذکر مثالی افزود: “برای غلبه بر شیوع این بیماری ، ما باید از طرق مختلف از ویروس کرونا جلوگیری کنیم.” یادگیری را مجازی کنید. باید کنترل و محدودیت های شخصی بیشتری در داخل کشور وجود داشته باشد.