علمی و پزشکی

تاثیر ۹۱.۲ درصدی واکسن پاستوکووک روی بدترین سوش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا بیگلر در آستانه نشست معاونان وزیر بهداشت م ofسسه فینلا کوبا ویسنته ورث ، که صبح امروز در مقر وزارت برگزار شد ، وی گفت: “افرادی که از واکسن Subrana در کوبا استفاده کرده اند 100٪ در برابر بیماری های جدی و مرگ ایمنی دارند. این واکسن همچنین برای استفاده در افراد زیر 18 سال مورد مطالعه قرار گرفته است.

او اضافه کرد. “یک دوز تقویت کننده واکسن Subrana می تواند سیستم ایمنی بدن را برای افرادی که قبلاً بیماری قلبی عروقی دارند بیدار کند و سیستم ایمنی بدن را به درستی کار کند.” قرار است از واکسن Subrana به عنوان یادآور واکسن های دیگر استفاده شود که تقاضای جهانی برای این نوع واکسن ها را افزایش می دهد.

بیگلر گفت: “ایران و کوبا قصد دارند واکسنی با کیفیت بالا تولید کنند.” این واکسن تنها واکسن در جهان است که می تواند همزمان با جهش های متعدد مبارزه کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران یادآوری کرد. “آنها اصرار دارند که مرحله سوم مطالعه مطابق با استانداردهای فعلی ، چه در ایران و چه در کوبا انجام شود.” مرحله سوم بالینی در کوبا با 44000 نفر انجام شد 24 در ایران با 24000 نفر ، پایان در مرحله سوم بالینی در کوبا تقریبا آماده است ، در حال حاضر تیم فعلی کوبا در ایران نتایج آزمایش بالینی را به خوبی ارزیابی کرد و . این واکسن بسیار خوب است.

او ادامه داد. “پس از جمع بندی مطالعات مرحله سوم بالینی ، می توان مصوبات سازمان بهداشت جهانی را بدست آورد.” هدف هر دو کشور تولید واکسن بسیار مرغوب است و خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. نتایج اولیه آزمایش بالینی فاز III در ایران احتمالاً در اواخر ماه اوت در دسترس خواهد بود و مورد ارزیابی قرار می گیرد و این نتایج به ما کمک می کند تا اسناد کافی را برای تأیید سازمان بهداشت جهانی ارائه دهیم.

“یکی از نکات قابل توجه در مورد واکسن تولید شده توسط انستیتوی کوبا ، انستیتو پاستور ایران ، این است که آزمایش بالینی را برای افراد زیر 18 سال آغاز کرده است ، می تواند به راحتی برای کودکان و نوجوانان استفاده شود ، که بسیار خوب است کمک به مدارس ، “بیگلر گفت. و سیستم آموزشی کشورها کمک می کند. مطالعات در کوبا و ایران نشان داده است که این واکسن دارای مصونیت بسیار بالایی است ، برخلاف برخی واکسن ها که ایمنی کافی برای افراد بالای 65 سال ایجاد نمی کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد. “در هفته های اخیر ، حدود 130،000 دوز واکسن Pastococc به وزارت بهداشت تحویل شده و در چندین ایالت توزیع شده است.” با توجه به اینکه یک خط صنعتی برای تولید واکسن در ایران و کوبا ایجاد می شود ، نصب تجهیزات خط صنعتی انستیتو پاستور ایران در ماه سپتامبر به پایان می رسد. ظرفیت اسمی واکسن خط 1 پاستوکوکوس که حدود 3 میلیون دوز در ماه است ، در اوایل پاییز به واقعیت تبدیل می شود و ما می توانیم این واکسن را در دسترس مردم ایران قرار دهیم.

او تاکید کرد. “همکاری بین انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای در کوبا نه تنها یک سرمایه گذاری مشترک برای تولید واکسن Covid 19 است ، بلکه یک توافق نامه علمی بسیار نزدیک ، مداوم و مثمر ثمر است ، با دانشمندان هر دو کشور جلسات هفتگی منظم واکسن ” “برای بهینه سازی.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد.

او اضافه کرد. “با در نظر گرفتن همکاری گسترده بین انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای در کوبا در تولید مشترک چندین واکسن ، امروز یکی از برجسته ترین دانشمندان واکسن در جهان ، دکتر ویسنته ، مدیر موسسه فینلای در کوبا ، با وزیر بهداشت دکتر سعید نمکی. در این جلسه ، هر دو طرف تأکید کردند که ما می توانیم در مورد واکسن Covid 19 تولید مشترک داشته باشیم و همکاری کنیم.

به گزارش وبدا ، بیگلر در پایان گفت. “آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن موسسه Finlay و انستیتوی پاستور ایران در حال پایان است ، نتایج بسیار خوبی بدست آمده است ، نشان داده شده است که این واکسن در برابر انواع مختلف بالا است. “خوب بود.