عمومی

همه چیز درباره واکسن کرونا

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،

مدیر اجرایی پروژه واکسن “کو ایران برکت” ، دکتر سید رضا مظهری ، اولین واکسن تاج ایرانی ، شب گذشته در گفتگویی با تیتر یک گفت. 20،000 داوطلب در تهران ، کرج ، مشهد ، اصفهان ، بوشهر و شیراز.

وی خاطرنشان کرد: مجوز آزمایش بالینی واکسن ایران کو در تاریخ 26 ژانویه 2017 مورد برکت قرار گرفت. او گفت. “ثبت نام داوطلبان برای مرحله سوم از چند هفته پیش آغاز شده است.

دکتر مظهری با اشاره به اینکه تاکنون 70 هزار نفر ثبت نام کرده اند ، افزود: مرحله همسان سازی صفحه در همه ایالت ها ادامه دارد.

مرحله سوم واکسن تاج ایرانی ، به نام “کو ایران برکت” ، این واکسن را به سه داوطلب تزریق کرد ، یکی از اعضای ستاد ملی کنترل تاجگذاری ، نماینده مردم بلوچستان ، رئیس کمیته بهداشت پارلمان ، بازنشسته استاد دانشگاه علوم پزشکی همدان. هتل ارم “.

مدیر اجرایی پروژه واکسن کو ایران برکت گفت: فاز تولید صنعتی کو ایران برکت به 3 قسمت تقسیم می شود. در مرحله اول ظرفیت تولید واکسن ، 3 میلیون دوز تا ژوئن 1400 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و این ظرفیت در ماه جولای به 7 میلیون و در ماه سپتامبر به 20 میلیون دوز می رسد.

دکتر مظهری گفت. “پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت ، طبق سیاست این وزارتخانه ، واکسن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.”

دکتر علیرضا بیگلر ، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت که آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن مشترک “سوبرانا” ایران و کوبا هفته گذشته ، در تاریخ 26 مه آغاز شد. بابل ، جان آنجان ، همدان ، اصفهان ، یزد ، کرمان و بندرعباس آغاز شد.

دکتر بیگلر با اشاره به اینکه دوز “یادآوری” برای این واکسن ایجاد شده است ، افزود: “این واکسن علاوه بر دوز اصلی دوز یادآوری ، به ژان آنجان و یزد نیز تزریق می شود.”

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه تولید واکسن در کشور صد سال قدمت دارد ، گفت:

مطالعات دکترا انجام شده است.

دکتر ایشاکی افزود. واکسن کوپارس اولین واکسن تزریقی است که از پروتئین کرون استفاده می کند. این واکسن در مرحله اول با 133 داوطلب تزریق شد.

وی گفت: در مرحله دوم با 500 داوطلب ، تزریق واکسن کو پارس از اواسط ماه مه آغاز می شود و دو ماه بعد به مرحله سوم می رسد.
دکتر ایشاک افزود: ثبت نام واکسن های raz در وب سایت موسسه تحقیقات سرد ادامه دارد: پذیرش داوطلب ادامه خواهد داشت.

وی گفت: “مرحله سوم در اواخر سپتامبر سال جاری آغاز می شود.”

دکتر “کیانوش هان آهنپور” سخنگوی اداره غذا و دارو در فیلم تیتر عصر امروز گفت: تا به امروز (دوشنبه 4 مه 1400) بیش از 3.2 میلیون دوز واکسن اضطراری به کشور وارد شده است که بیش از یک میلیون و 250 هزار دوز در سراسر کشور تزریق شده است.

سخنگوی اداره غذا و دارو افزود. “نیمی از افراد بالای 80 سال واکسینه شده اند.”

وی اشاره کرد که در مرحله اول بهورزان دوز اول را دریافت کردند. وی گفت: واکسن دوم بعد از سن 80 تا 65 سالگی تکمیل می شود.

دکتر هان آهن پور گفت. تاکنون حدود 10 هزار نفر دوز اول و دوم را به طور کامل دریافت کرده اند.

سخنگوی اداره غذا و دارو افزود. “کارمندان ، کارمندان اداری ، پزشکی و داروخانه ها نیز واکسن تاج را دریافت می کنند.”

وی گفت: “ما در روزهای آینده واکسیناسیون جهانی را اعلام خواهیم کرد.”

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تولید واکسن “Sputnik V” گفت. “تولید این واکسن روسی طی دو ماه آینده آغاز می شود. بنابراین 4 شرکت ادعا می کنند که واکسن در کشور تولید می کنند.”

او افزود. تاکنون 3 شرکت در طرف روسیه نمایندگی داشته اند.

هان آهنپور گفت. در دو ماه آینده ، اولین محصول داخلی اسپوتنیک در کمپین واکسیناسیون عمومی Covid 19 قرار می گیرد.