عمومی

هشدار اینترپل درباره واکسن‌های تقلبی کرونا

با توجه به پایگاه داده شبکه اطلاعات ،
پلیس بین الملل ، اینترپل ، به مقامات سراسر جهان هشدار داده است كه گروههای جرایم سازمان یافته “جنایتكاران بیكار نخواهند نشست” در طول فعالیت واكسیناسیون Covid-19 كه پس از تولید واكسن Covid در سراسر جهان آغاز خواهد شد ، گسترش نخواهد یافت. واکسن های جعلی سرقت واقعی واکسن های تولید شده معرفی می شوند.

بر اساس این گزارش ، توزیع واکسن برای مبارزه با ویروس Covid-19 آغاز می شود و بسیاری از افراد برای اهداف ساده سعی می کنند در اسرع وقت خود را در برابر ویروس کرونا ایمن کنند. آنها برای جنایتکاران آماده می شوند.

یورگن استوک ، رئیس اینترپل در لیون فرانسه ، گفت: “در حالی که دولت ها برای انتشار گسترده واکسن Covid-19 ، و اجرای برنامه های واکسیناسیون ملی آماده می شوند ، سازمان های جنایی در حال ایجاد نفوذ در زنجیره تأمین واکسن هستند.” آنها دارند نقشه می کشند و برنامه ریزی می کنند. “شبکه های جرایم سازمان یافته همچنین از طریق وب سایت های جعلی ، روش های درمان جعلی افراد را هدف قرار می دهند و این امر تهدیدی جدی برای سلامتی و حتی زندگی توده های مردم است.”
در اوایل ماه جولای ، اینترپل به مردم در مورد گسترش جعبه های جعلی آزمایش Covid-19 و سایر محصولات پزشکی هشدار داد. در همان زمان ، کشورها در سراسر جهان عجله داشتند تا نیازهای خود را در طی اپیدمی ویروس کرونا برآورده کنند.

بخش جرایم اینترنتی اینترپل اخیراً حدود 3000 وب سایت را بررسی کرده است که به داروخانه های آنلاین فروش دارو و سایر محصولات پزشکی غیرقانونی لینک می دهند. در همین حال ، 1700 وب سایت از روش های فیشینگ برای سرقت اطلاعات شخصی یا ارسال بدافزار به رایانه ها و تلفن های همراه خود استفاده کرده اند.

اینترپل تأکید کرد: پیشنهادهایی که برای حقیقت بسیار خوب هستند باید بدبینانه و هوشیارانه باشند ، زیرا اصولاً پیشنهادهایی که برای حقیقت بسیار خوب هستند احتیاط و هوشیاری لازم دارند.