علمی و پزشکی

روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد

نخست وزیر روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که سومین واکسن علیه ویروس تاج جدید توسط مرکز علمی فدرال چوماکوف آکادمی علوم روسیه تولید شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه گفت که وزارت بهداشت روسیه سومین واکسن روسی علیه COVID-19 را به نام “کووی واک” ثبت کرده است که توسط متخصصان مرکز ویروسی چوماکوف تهیه شده است.

میشوستین در کنفرانس واکسن های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی گفت: “من می خواهم جلسه را با خبرهای بسیار خوبی آغاز کنم.” امروز ما ثبت واکسن روسی “Kovivak” را تأیید می کنیم. این واکسن در مرکز چوماکوف ساخته شده است. همچنین ، در اواسط ماه مارس ، 127000 دوز از این واکسن در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

او تاکید کرد. روسیه تنها کشور در جهان است که سه نوع واکسن کرونا تولید کرده است.

روسیه قبلاً دو واکسن ویروس کرونا ثبت کرده است ، یکی Sputnik V ، ساخته شده توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا تحت وزارت بهداشت روسیه ، و دیگری Epivaccorona ، ساخته شده توسط مرکز وکتور.

به گزارش اسپوتنیک ، مجله پزشکی لانست اخیراً اخبار مربوط به واکسن روسی “Sputnik V” را پایان داد و گفت که این واکسن 91.6٪ مصونیت در برابر COVID-19 را فراهم می کند.

در مقدمه ، یکی از مشهورترین و مشهورترین مجلات پزشکی جهان ، عنوان شده است که واکسن ویروس کرونا ، افراد بالای 65 سال را تحت تأثیر قرار داده و از افراد مسن در برابر حمله ویروس کرونا محافظت می کند.

انتهای پیام: