اجتماعی

نظر مشاورعالی وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا

مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن جهل داشته است ، گفت: برخی فکر کرده اند که اگر واکسن خارجی بخریم ، نجات خواهیم یافت. »

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر محمد اسماعیل اکبری وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: “واکسن RNA اولین بار در جهان است ، این فناوری بسیار قدرتمند است ، اما شما می بینید افراد بی سواد یا عادی در مورد واکسن های مدرن ، واکسن های Pfizer صحبت می کنند.” ما نباید فریب بخوریم. اینها تبلیغات تجاری است. سلامتی همیشه دو دشمن جهل داشته است. چگونه مردم ما به این فکر افتادند که اگر برای خرید واکسن Pfizer پول پرداخت کنیم ، نجات خواهیم یافت؟ شما می دانید که روسای جمهور در این مورد صحبت می کنند. اینها بحثهای فنی نیست.

وی تأکید کرد. “یک بحث فنی باید در دانشکده برگزار شود. وقتی این مسائل را در جامعه مطرح می کنند ، می خواهند دیگران را مجبور به کاری کنند. شما دیدید که دولت ما محکوم شد که بگوید 20 میلیون می خرد. من این کلمات را دوست ندارم اینها دلالهای علمی است که بعضی اوقات ناخودآگاه انجام می دهیم ، یعنی ناآگاهی.

مشاور ارشد وزیر بهداشت در پاسخ به این س thatال که یک کارگزار علمی در مدیریت وزارت بهداشت وجود دارد ، گفت: “حوزه های دولت ملی”. این برنامه ای بود که از شبکه بهداشت پخش شد و فیلمی بود که فکر کردم یک گزارش تبلیغاتی درباره واکسن های خارجی است. واکسن خارجی در چه مرحله ای است؟ اکنون وارد تلقیح عمومی شده است ، زیرا وقتی به مرحله انسانی می رسیم ، چند نفر می آیند ، مثلاً 30 ، 50 ، 60 نفر. ما جوانان و بیماران را بدون هیچ مشکلی از مردم جدا می کنیم. جایی این تزریقات را انجام می دهیم و سه ماه صبر می کنیم زیرا واکسن معکوس نشده است ، باید چند سال صبر کنیم.

وی افزود که این قانون اجازه می دهد زودتر تصمیم گیری شود. در عرض سه ماه ، اگر عارضه ای ایجاد نکند ، می گوییم سالم است. اگر امنیت ایجاد کند ، می گوییم امنیت دارد اما سه ماه است. پس از آن ، طبق قانون ، با حمایت سیاسی ، آنها مجبور شدند به مرحله دیگری از تلقیح که باید به چندین میلیون قومیت مختلف برسد ، وارد شوند. این واقعیت که می بینید برخی از واکسن ها به گروه های قومی تزریق می شوند ، مانند چینی ها یا روس ها ، امارات یا بحرینی ها ، ترکیه واردات و تزریق هایی را از چین انجام می دهد ، یکی دیگر از این موارد به عراق تزریق می شود ، زیرا این مقالات باید به واکسن تزریق شوند. آنها هنوز مونتاژ نشده اند. ما نمی توانیم بدن انسان را به مدت سه ماه ضربه بزنیم ، سیستم ایمنی بدن او را تحریک کنیم.

اکبری اظهار داشت. “ما 100 سال است که در ایران واکسن می زنیم. چه واکسنی را به فرزند خود علیه سرخک ، سرخچه ، دیفتری و کزاز تزریق کرده اید؟ واکسن ساخت ایران. مردم ما نیز به همان اندازه ایمن هستند. سازمان بهداشت جهانی به ما جزوه ای نداد. حتی اگر آنها بدانند که ما کاملا ایمن هستیم. اکنون ما یک بروشور از سازمان بهداشت جهانی و جهانی داریم که از آن برای کنترل سرخک استفاده می کردیم ، در حالی که ایالات متحده و اروپا این کار را نکردند. ما تولید نشده ایم.

او اضافه کرد. وی افزود: “آنها واكسن ما را خریده و به كشورهای دیگر داده اند اما به ما گواهی نداده اند و هنوز آن را نداده اند.” حالا او به ما گواهی داده است که ما سرخک را کنترل می کنیم اما به ما گواهی تولید نداده است. در ایران خوشبختانه با تلاش جوانان چندین نوع واکسن تولید کردند. بیشتر آن از طریق واکسن 100 ساله خودمان است که ویروس را ضعیف کرده است. در سلامتی و ایمنی آن شک نکنید. قبلاً وارد مرحله انسان شده است.

مشاور ارشد وزیر بهداشت افزود. “من پیر هستم ، دیابت دارم ، فشار خون بالا دارم ، بنابراین به من به عنوان نمونه تزریق نمی شود ، اما از خدا شک ندارم که واکسن زدم. البته منظورم مرحله تحقیق است ، یعنی مرحله اول ، زیرا بعداً همه تزریقات را انجام می دهند. رئیس بهداشت و درمان باید بداند چه اتفاقی می افتد که FDA ایالات متحده اعلام کند که این واکسن ها با واکسن MRNA ما ارتباط ندارند ، علی رغم شش مرگ و میر ناشی از نوروپاتی محیطی. هنگام کشیدن مو از ماست. آنچه از شبکه بهداشت شنیدم این است که من بنیانگذار این شبکه هستم ، یعنی مثل خانه من می ماند ، این بود که او گفت ما احترام زیادی برای مردم خود قائل هستیم ، مردم ما عزیز هستند ، ما باید واکسن بزنیم ، ما باید بخریم و بیایید کاری انجام دهیم.

او اضافه کرد: “من می توانم بگویم که این واکسن نخواهد آمد ، شما این واکسن را در تاریخ مشخصی خریداری خواهید کرد.” همان کاری که ما انجام دادیم ، ما در شبکه بین المللی ثبت نام کردیم ، ما به آنها پول دادیم تا آن را برای ما بیاورند. اما این تبلیغات مردم را تحت فشار قرار می دهد تا تصمیمات درست نگیرند. باید ببینیم آیا مشتری خوبی برای این واکسن ها هستیم یا خیر.

اکبری که درباره برنامه امضا صحبت کرد ، گفت: “در حین عمل ، من دستگاه پرتودرمانی دارم.” این دستگاه من در بیمارستان شهدای تجریش است و ساخت شرکت زایس آلمان است. صد در صد سلامتی. بیمار من مبتلا به سرطان تحت پرتودرمانی است و ما هزینه این دستگاه را پرداخت کردیم. هر زمان که شما ایمیل ارسال می کنید ، نمی دانید که آنها چقدر در مورد بشریت صحبت می کنند ، که ما برای حل مشکلات شما از قانون بشریت پیروی می کنیم. این واضح است که خاک آمریکا است. درباره اون هیچ شکی نیست. کاملاً واضح است که برخی چیزها به راحتی از آمریکا وارد می شوند ، آنها از جنرال الکتریک به اینجا می آیند ، اما ماده اولیه X ، که من می توانم اینجا درست کنم ، به من نمی رسد.

انتهای پیام: