اجتماعی

وزارت بهداشت: هیچ واکسن کرونای تاریخ مصرف گذشته‌ای به مردم تزریق نشده است

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره سوالات مطرح شده درباره واکسن های تاریخ مصرف گذشته کرونای جدید گفت. شرکت های تولید واکسن ابتدا مجوز اضطراری می گیرند و تاریخ مصرف روی واکسن ثبت می شود و پس از صدور مدارک. و پس از بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو، تاریخ انقضای دوم روی برچسب درج شد، بنابراین هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته به انسان تزریق نشد.

به گزارش سرگرمی برای همهدکتر کمال حیدری توضیح داد: وزارت بهداشت در راستای حفظ سلامت مردم در حد توان واکسن وارد کرد و در عین حال الحمدلله اقدامات مناسبی در زمینه واکسن های خانگی انجام شد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه علیرغم دعوت ما برای تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا، مردم از آن استقبال نکردند، تمرکز ما بر این بود که مردم را به تزریق واکسن تشویق کنیم تا به سطح انتظارات و پوشش بالای 75 درصد برسیم. مردم را ایمن نگه دارید؛

او ادامه داد. آخرین محموله اهدایی واکسن AstraZeneca قرار بود در 17 جولای منقضی شود، اما مردم باید بدانند که اصلا واکسن تاریخ مصرف گذشته تزریق نشده است.

او اضافه کرد: هر واکسنی که وارد می شود در سامانه Titec ثبت می شود و اگر تاریخ مصرف آن تمام شده باشد به انسان تزریق نمی شود. در حال حاضر 20 میلیون واکسن در انبارهای خود داریم.

حیدری گفت: وی ادامه داد: ما به اندازه کافی واکسن داخلی داریم و دیگر نیازی به واردات واکسن نیست و از آبان سال گذشته هیچ واکسن وارداتی وارد کشور نشده است. هرگونه واکسن وارداتی در سامانه تی تک ثبت می شود و در صورتی که تاریخ مصرف آن تمام شده باشد به انسان تزریق نمی شود.

وی تاکید کرد. ابتدا شرکت های تولید واکسن مجوز استفاده اضطراری را دریافت می کنند و واکسن با تاریخ مصرف مشخص می شود و پس از ارائه مدارک و بازرسی FDA روی برچسب تاریخ انقضای دوم درج می شود. واکسن ضد پاستوکوک نیز ساخته شد، سلامت مردم در وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام