اجتماعی

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حدود 21 میلیون دوز واکسن در انبار ما وجود دارد ، گفت: “40 میلیون دوز واکسن – شاید تا 50 میلیون دوز داشته باشیم – برای ما راحت است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر بهرام عین الهی در جلسه بررسی اجرای پنجمین گام “طرح ژنرال حاج قاسم سلیمانی” که با حضور فرمانده کل صلیب سرخ ، سرلشکر سلامی ، به رهبری سردار برگزار شد ، گفت: سلیمانی. توسط “سازمان مظلوم بسیج”. ما گفتیم که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است ، این بحران ناشی از ویروس کرونا بوده است ، که متأسفانه ما هر روز شاهد مرگ بیش از 600 عزیز در کشور هستیم. در واقع ، هریک از این افراد دارای خانواده های عزادار و صحنه هایی هستند که برای کادر درمانی وزارت بهداشت و برای کل ملت غیرقابل تحمل است.

او اضافه کرد. پس از انقلاب در کشور ما ، ما موفقیت های زیادی در زمینه مراقبت های بهداشتی داشته ایم ، در منطقه خود ، در خاورمیانه ، و در بسیاری از نقاط ما نقش اصلی را ایفا می کنیم. امروز ما 20000 استاد در دانشگاه های کشور داریم که دانشمندان بسیار بزرگی هستند ، افرادی داریم که دارای مدارک علمی بالا در تمام علوم پزشکی هستند که به مردم خدمت می کنند ، زحمت می کشند.

عین الله با اشاره به اینکه کرونا در سراسر جهان ایجاد شده و تلفات زیادی را به دنبال داشته است ، گفت: “همه دانشمندان در تلاش برای کنترل بیماری هستند.” لازم به ذکر است که به گفته همه دانشمندان جهان ، مهمترین چیزی که می تواند این بیماری را کنترل کند ، واکسیناسیون است. البته ، با واکسیناسیون نمی توان از شر بیماری خلاص شد ، اما ما واقعاً شدت بیماری را کاهش می دهیم و در واقع ، مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهد. ما نمونه ای از آن را در کشور داریم. سال گذشته کادر پزشکی ما واکسینه نشد ، که باعث مرگ و میر زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از کادر پزشکی واکسینه شدند. این نشان می دهد که واکسن یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری است.

او گفت. “بر این اساس ، در ابتدای کار دولت ، به نظر رئیس جمهور ، معاون اول رئیس جمهور ، تلاش های زیادی انجام شد تا بتوانیم روی این موضوع کار کنیم. تلاشهای شبانه روزی این گروه باعث ورود تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاهی شده است. ما در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن در انبار داریم. فردا 8 میلیون ، یکشنبه – 10 میلیون ، و تا پایان این ماه 40 میلیون واکسن خواهیم داشت – شاید تا 50 میلیون دوز – برای ما راحت است. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما ، مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور در رازین نیز تأیید شد.

“ما در حال حاضر پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام روش های پیشرفته متفاوتی را تولید می کنند.” چندین مرکز در خط مانند واکسن نورا وجود دارد که با فناوری خوبی کار می کنند و امیدواریم ماه آینده بتواند به آنجا برسد. بنابراین ما ضمانت قلبی خوبی برای آینده واکسن های خود داریم.

وی گفت: خدا را شکر اولین مرحله را مشاهده کردیم که ورود واکسن بود. ri amanets هستیم ما مطمئن هستیم که ادامه خواهد داشت. مرحله دوم که در حال برنامه ریزی هستیم ، مرحله واکسیناسیون است که طی آن باید سریع این مقدار واکسن را تزریق کنیم تا سریع واکسینه شود. کارکنان گران قیمت و محترم وزارت بهداشت به اینجا آمدند که واقعاً زحمت کشیدند.

عین الله با اعلام اینکه ما انتظار یک حرکت مردمی را داریم ، گفت. هر جنبش مردمی از ابتدای انقلاب موفق بوده است ». مانند جنبش “بسیج” که صحنه هایی در دفاع مقدس ایجاد کرد که در جهان بی نظیر بود. در زمینه پزشکی نیز جامعه پزشکی را بسیج کردیم که در همه زمینه ها موفق بود. بنابراین ، برای اینکه بتوانیم واکسیناسیون م effectivelyثر داشته باشیم ، به حرکت و کمک مردم نیاز داریم ، و ما انتظار داریم که همه بتوانند به ما کمک کنند ، به عنوان مثال ، با تهیه منطقه واکسیناسیون ، یا نیروهای جوان ، دوست داشتنی ، مذهبی و حزب الله. وارد خواهد شد بودن. البته در این مدت شاهد صحنه های خوبی بودیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، یک حسین معروف را نشان دادند که 24 ساعت خود را با نیروهای حسین واکسینه کرد و این بسیار خوب بود.

وزیر بهداشت نیز با تشکر از رسانه ها گفت: از رسانه ها می خواهم جنبش های مردمی را نشان دهند ». در این حسینی ما فقط یک ارتباط بهداشتی داشتیم ، و آنها تمام کارها را انجام دادند ، یا یک استادیوم بسیار بزرگ در تبریز تهیه کردند ، و دانشجویان پزشکی در همه زمینه ها واکسینه شدند ، به هیچ وجه صف وجود نداشت. بسیج هم نقش مهمی داشت ؛ دوست ما همه جا بود. ما فراموش نمی کنیم که چگونه نیروهای بسیج توانستند در سالهایی که ما دچار سیل شدیم به بحران کمک کنند. آنها در صحنه های مختلف از جمله زلزله و غیره کمک کردند و امروز بحران کرونا است. باشد که نیروهای بسیج با همکاری وزارت بهداشت در این حجم واکسن با کمک فرماندهان شما کمک کنند. که در تمام صحنه ها حضور داشتند. امروز احساس نیاز به این رشته می کنیم ، امیدواریم با کمک شما کار را در مدت کوتاهی انجام دهیم.

عین الله تأکید کرد. زمان برای ما مهم است. ما حتی سعی کردیم واکسن را در برخی نقاط تهیه کنیم تا واکسن یک روز زودتر برسد. حالا یک دقیقه طول می کشد. زیرا ما در حال پایان دادن به موج پنجم هستیم. فداکاری هایی که مشاهده می شود نشان دهنده پایان موج پنجم است ، انشاء الله که در یک یا دو هفته کاهش می یابد. ما این فرصت را داریم که خود را برای موج ششم آماده کنیم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته به طول می انجامد ، هر روز برای ما ارزشمند است. من از همه می خواهم که در صورت تزریق فوری واکسن حتی یک دقیقه را از دست ندهند. یک روز ارزش وقت ما را دارد. خدا را شکر ما دیگر این میزان مرگ را نخواهیم دید و واکسیناسیون به سرعت انجام می شود.

وی گفت: بنابراین ما باید با واکسیناسیون مبارزه کنیم ، ما آن را مجاهد واکسیناسیون می نامیمبه در واقع نوعی جهاد است. امروز در ایام محرم هستیم ، کمی دورتر از اربعین. این روزها که همه قلبها بر اباعبدالله است ، انشاءالله در این ایام محرم که همه به دنبال کارهای نیکوکار خیریه هستند ، امروز قوی ترین کار برای خدا و جهاد شرکت در این حماسه ملی واکسیناسیون است که ما انتظار داریم همه به ما و کارکنان کمک کنند. شریف ، وزارت بهداشت را برای تزریق سریع این حجم واکسن به کشور همراهی کنید.

“من به شدت از روسای دانشگاه می خواهم که بیش از یک مرکز واکسیناسیون انجام دهند. ساعات واکسیناسیون نباید محدود به یک شیفت باشد.” مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. مردم نباید در صف بایستند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در یکی از مراکز تهران در صف ایستاده اند که واقعاً ما را شرمنده می کند. بارها از روسای دانشگاه ها درخواست کرده ام. ما انتظار داریم مردم در صف نایستند. قدرت افرادی که به نیروی کار کمک می کنند بیشتر است. بنابراین ، آنها باید تا آنجا که ممکن است با مراکز واکسیناسیون همکاری کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم ، مدرسه ، پادگان ، مرکز هلال احمر و … می تواند مرکز واکسیناسیون باشد ، هر مرکزی می تواند مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار سختی نیست. پذیرش نیاز به اطلاعات دارد: دانش در مورد تزریق واکسن ، که از طریق آموزش کوتاه مدت امکان پذیر است.

او گفت: حتی اگر بتوانید ظرف 24 ساعت واکسینه شوید. نحوه ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان. پرسنل 24 ساعت شبانه روز کار می کنند. کار در بیمارستان یا بیمارستان بسیار سخت تر از واکسیناسیون است ، اما کارکنان یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. انتظار داریم روسای دانشگاه ها به این موضوع توجه کنند. این برای ما یک شاخص است ، ما ارزیابی را با این واقعیت می دانیم که آنها مانند دفاع مقدس عمل می کنند ، مانند زمان جنگ. نحوه یافتن دارو و ارسال آن در دفاع مقدس ، ما باید اکنون این کنفرانس ملی را برگزار کنیم. ما از رسانه ها می خواهیم به LM و انگیزه مردم برای کمک به واکسیناسیون کمک کنند ، و از مسئولان می خواهیم کمک کنند. اگر من وزیر هستم ، اگر شما رئیس دانشگاه هستید ، ما نباید تا شب بخوابیم. اکنون که این مرگ را داریم ، نباید بخوابیم. ما باید جلوگیری کنیم. پیشگیری نیز مثر است. ما انتظار داریم هر واکسنی که به مناطق و دانشگاه ها ارسال کنیم ، بلافاصله واکسینه شوند ، ما این زمان طلایی را از دست نخواهیم داد. ما از همه فرصت ها استفاده کرده ایم ، امیدواریم “بسیج” و “IPHK” که همیشه یاور همه بوده اند کمک کنند.

به عین الله گفت. گام بعدی پس از واکسیناسیون ، انجام قرنطینه هوشمند است. ما می خواهیم افراد در تجارت خود محدودیتی نداشته باشند ، همه محدودیت ها ، از جمله محدودیت های شبانه ، سفرها و غیره برداشته شود. وقتی واکسیناسیون تمام شد ، می توانیم به راحتی به زیارت برویم و کارهای دیگری انجام دهیم. در این نوع قرنطینه ، افرادی که واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

او گفت. “من از فرمانده ICRC ، از همه حاضران تشکر می کنم.” امیدوارم اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، با آمار بسیار خوبی روبرو شویم. تا به امروز ، ما 30 میلیون دوز واکسن را تزریق کرده ایم. اگر در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما ما از ماه جولای 25 میلیون دوز تزریق کرده ایم. ما انتظار داریم که از امروز ، 8 سپتامبر ، حداقل 50 میلیون دوز و حتی بیشتر در یک ماه تزریق کنیم تا از حوادث احتمالی آینده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام: