اجتماعی

آفت “جنسیت زدگی” بازار کار/ زنان پیاده نظامان بازار کار هستند

یکی از محققان زن با بیان اینکه در بازار کار شاهد فاجعه “جنسیت گرایی” در سطح بالا و پایین هستیم ، گفت: “زنان در بازار کار معمولاً عابر پیاده هستند ؛ انتظار می رود زنان در سطوح پایین مانند تولید کار کنند.”

در مصاحبه ای با سرگرمی برای همه ، دکتر کتایون مصری او گفت. وی می افزاید: “ما می بینیم که هرچه زنان بیشتر تحصیل کرده و ارتقا می یابند کمتر از فرصت های شغلی سطح بالا برخوردار می شوند ، زیرا بازار کار ، به ویژه در سطوح بالاتر ، غالباً مردانه است و زنان کمتر جذب آن می شوند.”

این عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان ادامه داد: “تبعیض جنسی در بازار کار ، یک فضای خصمانه علیه زنان ایجاد می کند.” بسیاری دوست ندارند در مورد افزایش مشارکت اقتصادی زنان صحبت کنند زیرا آنها نمی خواهند نقش زنان را در جامعه تغییر دهند. نباید انتظار داشت که زنان علی رغم داشتن سطح علمی بالایی ، به سادگی ادامه تحصیل دهند و وارد بازار کار شوند.

وی گفت: دستیابی به عدالت جنسیتی و کاهش شکاف جنسیتی یکی از ارکان اصلی توسعه متوازن است. “تعداد زیاد زنان در بازار کار جعلی نشان می دهد که ما پاسخ خوبی به جویندگان کار نداده ایم.” ما باید ترکیب جنسیتی بازار کار را بر اساس سیاست های دقیق تعیین کنیم. ترکیب جنسیتی سازمان ها عادلانه نیست و مردان به دلیل این عقیده که مردان “پرورش دهنده” هستند سهم بیشتری دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق عدالت جنسیتی در هر کشوری ، سازمان های سیاست گذار ، دستگاه های اجرایی باید به عدالت جنسیتی اعتقاد داشته باشند ، درک عمومی آن را درک کنند. “ما باید توجه و تعهد روسای ادارات مختلف را برای اجرای آن افزایش دهیم.” شاخص های عدالت. ما یک جنس پیشرفته در کشور هستیم.

او افزود. “وقتی رهبران جامعه در مورد عدالت جنسیتی اجماع لازم را ندارند ، نباید انتظار داشت كه عدالت جنسیتی در آن جامعه ایجاد شود ، زیرا در چنین شرایطی ، حتی در برنامه هایی با هدف دستیابی به عدالت جنسیتی ،” جنسیت زدایی ” موج.

این عضو انجمن تحقیقات زنان ایران با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در مورد رتبه بندی ایران در جهان اظهار داشت: در پاسخ به افرادی که فکر می کنند ما باید م componentsلفه های بومی و فرهنگی کشور خود را تأسیس کنیم ، نه شاخص های جهانی عدالت جنسیتی ، بگذارید بگویم که حتی شکاف جنسیتی ما بین کشورهای خاورمیانه که نوعی فرهنگ و ایران است مطلوب نیست. یک محله مذهبی و ایران در میان 19 کشور در خاورمیانه در شانزدهم است.

وی به آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، اقتصادی ، بازار کار ، تقویت سیاسی اشاره کرد
وی ادامه داد: این چهار محور مطابق با استانداردهای جهانی توسط مجمع در نظر گرفته شده است. کشورهای اسکاندیناوی و ایسلند هر ساله رتبه های خوبی کسب می کنند.

مصری معتقد است که طی چهار دهه گذشته ، ایران در زمینه آموزش زنان پیشرفت های خوبی داشته است ، زیرا بی سوادی زنان قبل از انقلاب به شدت سقوط کرده است. زنان همچنین اکثر تولیدات دانشگاه را تشکیل می دهند ، ایران توانسته است با آن رقابت کند. ترقی خواه

وی در مورد شاخص سلامت افزود. “می توان گفت که ایران در این زمینه نیز پیشرفت خوبی داشته است ، بنابراین در زمینه های سوnut تغذیه زنان ، امید به زندگی زنان ، سلامت بارداری و نهادهای بسیار خوب برای ارتقا health سلامت پیشرفت کرده است. “زنان فعال هستند.

این محقق زنان همچنین گفت: ایران نتوانسته است در مشارکت اقتصادی زنان و در زمینه توانمندسازی سیاسی زنان موفق شود ، این تجلی در بازار زنان زنان مردان ، حقوق برابر ، حقوق برابر ، مدیران زن ، زنان در پارلمان و حتی نخست نخست وزیر زنان و غیره

این مدرس دانشگاه با اشاره به شاخص های عدالت جنسیتی در معاونت های زنان گفت: “شاخص های تهیه شده توسط معاون زنان بسیار خوب هستند – حتی از شاخص های جهانی نیز کامل تر هستند – توسط شاخص های برابری جنسیتی در برنامه ششم توسعه. انتظار می رود که بیشتر این شاخص ها در طول برنامه ششم توسعه اجرا شوند ،” گزارش تفصیلی منتشر خواهد شد

این عضو انجمن مطالعات ایران با تأکید بر اینکه حسابرسی ارگان های مسئول اجرای شاخص های عدالت جنسیتی مسئله بسیار مهمی در روند سیاست گذاری است ، گفت: ما باید تعهد مدیران دستگاه ها را در جهت گیری اصلی جنسیت افزایش دهیم ، زیرا در غیر این صورت نمی توانیم عدالت جنسیتی را تحقق بخشیم.

مصری با تأکید بر اجرای عدالت جنسیتی برای توسعه پایدار گفت: طبق عرف جامعه ما ، زنان هزینه های زندگی را تأمین نمی کنند ، شاید با تأکید بر نان آور مرد ، نقش اقتصادی زنان به شدت کاهش می یابد.
برای دستیابی به عدالت جنسیتی ، نهادهای مختلف نباید در زمینه توسعه سیاست ، اجرا و فرهنگ سازی منفعل باشند. جامعه باید خواستار عدالت جنسیتی باشد ، همانطور که زنان ما تمایل زیادی به ورود به بازار کار ، ادامه تحصیل ، ورود به سطوح بالای دولتی و غیره دارند.

انتهای پیام: