اجتماعی

دعوت انسیه خزعلی از زنان دست‌اندرکار سینما برای طرح مشکلات خود با معاونت امور زنان

معاون امور زنان خانواده ریاست جمهوری از سینماگران و بازیگران زن ایرانی دعوت کرد تا با حضور در نشست معاونت زنان و خانواده به طرح مسائل و مشکلات و تبیین راهکارهای عملیاتی برای حفظ کرامت این زنان بپردازند. هنرمندان..

به گزارش سرگرمی برای همه، انسیه خزعلی وی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حضور مؤثر «جایگاه زن در سینما» مستلزم پاسداشت شأن والای آن هنرمندان است. بنابراین، خلاء قوانین و دستورالعمل‌ها و حمایت‌های لازم نباید مانع حضور مفید و ارزشمند زنان در عرصه هنر هفتم شود.»

همانطور که در چهار دهه انقلاب، زنان ما دوشادوش مردان در اعتلای علم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و فرهنگ این مرز و بوم، وجود قوانین، ارزش‌ها و قوانین تلاش کردند. یکی از سالم ترین و امن ترین محیط های اداری برای ایجاد مسائل اخلاقی برای آنها. «دولت مردمی با شعار «مبارزه با فساد» خود را موظف به مقابله با هرگونه فساد و سوء استفاده اعم از اداری، مالی، اخلاقی می داند که در این راستا امتیازی نمی دهد.

خزعلی ادامه داد. «معاون امور بانوان وزیر امور زنان، شنیدن مطالبات بانوان هنرمند عرصه سینمای ایران، دعوت از آن عزیزان، تدوین سازوکار لازم برای حفظ کرامت را با همکاری نهادهای مسئول ضروری می داند. به زنان در این زمینه کمک می کند. لذا از بانوان هنرمند متضرر این عرصه دعوت می کنیم در نشستی که با معاونت برگزار می شود شرکت کنند. و مسائل و مشکلات این حوزه را مطرح و در تبیین راهبردهای عملیاتی مشارکت داشته باشید.»

انسیه خزعلی از بانوان فیلمساز دعوت می کند تا مسائل خود را با معاون امور زنان وزیر در میان بگذارند

به گزارش سرگرمی برای همه، اخیراً در بیانیه ای با امضای حدود 300 زن سینماگر در ایران، «بیانیه اعتراض زنان فیلمساز به خشونت علیه زنان در این عرصه»، اسامی چهره های مطرحی چون ترانه علیدوستی، نیکی کریمی و هدیه تهرانی آمده است: مورد توجه قرار گرفتند. در این بیانیه به ویژه با اشاره به اتهامات آزار و اذیت و خشونت علیه زنان در صنعت سینما، آمده است: «هر گونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از سوی این زنان فیلمساز محکوم است که این زنان باید دست بردارند». تماس می گیرد. عواقب جدی قانونی برای متخلفان.

در این بیانیه از سینماگران زن خواسته شده است تا «نظام بازبینی متشکل از کمیته‌های مستقل در خانه سینما، متشکل از اعضایی با سلسله مراتب مختلف قدرت (اکثریت قریب به اتفاق اعضای زن) که در زمینه مسائل جنسیتی و جنسیتی آموزش دیده‌اند، ایجاد کنند. خشونت در حد مسئولیت است.” وظیفه این سامانه با آگاهی از نقاط قوت و مسئولیت خود در هر کارگروهی «بررسی جرایم در زمینه خشونت جنسی و جنسیتی» بود. این موارد عبارتند از: خشونت جنسی کلامی، اخاذی جنسی، یعنی ایجاد هرگونه ارتباط با آمیزش جنسی، گروگان گیری، تهدید وضعیت شغلی فرد، ارعاب، فشار روانی، ایجاد ناامنی جسمی یا روحی، لمس ناخواسته، تجاوز جنسی، تلاش تجاوز جنسی .

انتهای پیام: