عمومی

سود ۴۰۰ میلیاردی استانبول از ایرانی‌ها

ماجرا با توئیت خبرنگار موسیقی با اعلام ارزش 120 میلیارد درام و فروش 30 هزار بلیت کنسرت های ترکیه در ماه سپتامبر آغاز نشد. داستان از آنجا شروع شد که برخی از افراد برای واکسیناسیون به کشورهای همسایه رفتند. آنها میلیون ها پول دادند تا به آنجا بروند و واکسن بزنند. در همان زمان ، شایعاتی مبنی بر از سرگیری کنسرت ها در چندین کشور همسایه وجود داشت. ترکیه همیشه یکی از بهترین روش ها برای برگزاری کنسرت بوده است. اکنون ، در حالی که واکسیناسیون در کشور ما در حال افزایش است ، کنسرت های مختلفی در استانبول برگزار می شود.

به گزارش سرگرمی برای همه ، روزنامه “فرهیختگان” سپس نوشت: رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی اجباری نیست. تنها محدودیتی که باقی می ماند الزام استفاده از ماسک ، حتی در خارج است. در این شرایط گفته می شود که ارائه واکسن برای دو دوز تزریق یا تأیید کرونا منفی اجباری است ، اما گزارش برخی از رسانه های غیر ایرانی نشان می دهد که در این مورد شدت خاصی وجود ندارد.

گذشته از بحث کرونا ، که یک موضوع بسیار مهم است ، احتمالاً هنگام بازگشت این گروه به کشور عواقب آن را خواهیم دید ، اما هزینه ها در این سفر پرداخت می شود. هزینه هایی که قسمت عمده آن سوء استفاده از وضعیت جهان و ایران است.

ما همان 30،000 بلیط را با در نظر گرفتن کنسرت هایی که در روزهای آینده برگزار می شود ، شمارش می کنیم. ما هزینه متوسط ​​بازگشت هر فرد به استانبول در تورهای مختلف را 5 میلیون درام برآورد می کنیم. این تعداد بسته به سیستم یا پرواز چارتر متفاوت است. ما آن 30،000 بلیط را به طور متوسط ​​5 میلیون درام ضرب می کنیم. ما فقط برای هزینه های دوجانبه به 150 میلیارد درام می رسیم. 120 میلیارد درام به هزینه خرید بلیط اضافه کنید. تاکنون 270 میلیارد درام از جیب ایرانیانی که به کنسرت استانبول رفته اند ، بدون در نظر گرفتن هزینه اقامت و خریدهای فوق برنامه ، خارج شده است.

اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. هتل های 2 ستاره استانبول پیشنهاد خوبی برای سفرهای کوتاه و ارزان است. آنها امکانات رفاهی مانند اینترنت ، صبحانه ، رستوران ، کافی شاپ را برای مسافران و گردشگران ارائه می دهند. با این حال ، دیگران دارای امکانات رفاهی مانند پارکینگ ، سونا ، ترانسفر فرودگاهی هستند. قیمت اقامت های شبانه در این هتل ها از 24 دلار تا تقریبا 106 دلار متغیر است. با در نظر گرفتن قیمت 26 هزار درام ، میانگین فرضی 50 دلار برای هر نفر در هتل “دوستاره” ، به شاخص یک میلیون و 300 هزار درام می رسیم. هیچ تعداد رسمی از ایرانیانی که به هتل دو ستاره رفته اند وجود ندارد ، اما اگر یک سوم آنها یعنی 30 هزار نفر به هتل دو ستاره بروند ، به 13 میلیارد درام می رسیم. بدیهی است که برای اقامت در هتل های سه ستاره استانبول باید هزینه بیشتری بپردازند. هزینه یک شب اقامت در این هتل ها از 311 لیر شروع می شود و تا 656 لیر می رسد. اگر هر لیر را 3200 و متوسط ​​500 لیر را در نظر بگیریم ، این شاخص 1.600.000 درام است. ما فرض می کنیم که یک سوم هتل های سه ستاره وجود ندارند. هزینه مسکن این 10 هزار نفر 16 میلیارد درام خواهد بود. حدود 30 میلیارد درام به 270 میلیارد درام قبلی اضافه کنید. هزینه رزرو اتاق در هتل 4 ستاره از 527 تا 1008 لیر ترکیه و هزینه رزرو هتل پنج ستاره از 102 تا 498 دلار است. ما همچنین سطح متوسط ​​یک هتل چهار یا پنج ستاره را 300 دلار در نظر می گیریم. گفتیم که ما دلار را 26000 درام محاسبه کرده ایم.هزینه متوسط ​​برای هر نفر در یک هتل 4 و 5 ستاره حدود 7،800،000 درام است. سومین 10 هزار نفری که احتمالاً از نظر مالی بسیار خوب هستند در این هتل ها هستند. ارزش این گروه ثروتمند 78 میلیارد درام خواهد بود.

حالا 78 میلیارد درام به 300 میلیارد درام قبلی اضافه کنید تا بدانید هموطنان عزیز ما چه کسانی هستند که احتمالاً از هزینه های محرم شکایت کرده اند ، ماجرای کمک به جامعه بین المللی در زمینه واکسن را ترک کرده اند ، به ترکیه رفته اند ، در کنسرت ها شرکت کرده اند. آنها پرداخت کردند.

انتهای پیام: