عمومی

ضرر ٥٥٥ میلیاردی ویلموتس به ایران

این مربی بلژیکی علاوه بر جبران خسارت سنگین ، چه هزینه دیگری را نیز پرداخت کرده است؟

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه شهروند: وی نوشت: “عمق تراژدی توافق ویلمز با فدراسیون فوتبال هنوز به طور واضح برای مردم ، جامعه فوتبال توضیح داده نشده است.” هر کس دعوی 1.8 میلیون یورویی خود را محاسبه و رفع کند. اما خسارات به جا مانده از این قرارداد بدنام همچنان برای فوتبال ایران ادامه خواهد یافت. وی علاوه بر غرامت سنگینی که از فدراسیون دریافت می کند ، فوتبال کشورمان را در آستانه سیل دیگری قرار داده است ، فاجعه اقتصادی دیگری است که از دست دادن قابل توجه درآمد از جام جهانی ، جام ملت های آسیا است.

ویلموت چقدر پول می گیرد؟

مطابق بیانیه رسمی رئیس بازرس آژانس ملی بازرسی ، در مدت زمان كمی از فدراسیون فوتبال ، مارك ویلموتس و دستیاران وی مبلغ كل را دریافت كردند. به عبارت دیگر ، فدراسیون فوتبال تا دسامبر سال گذشته حدود 1 میلیارد دلار به این مربی بلژیکی پرداخت کرده است. بیش از یک ماه در ایران ، این پول به ویلموتس ، یاران وی به وام از شستا پرداخت می شد. البته قبل از اینکه پول خرج کنید ، سران فدراسیون برای سرمربی آن زمان تیم پول نقدی پرداخت می کردند و سرانجام قبل از ترک تیم ملی ، به طور کلی ، همان میلیارد دلار پرداخت می شد.

چه اتفاقی برای مالیات ویلموتس افتاد؟

مالیات قرارداد ویلموتس مسئله ای غیرقابل قبول برای جامعه فوتبال است. مدیران فدراسیون در شرایطی که 1 میلیارد دلار مالیات به اداره امور مالیاتی بدهکار هستند ، با این قرارداد موظفند حدود 1 میلیارد دلار مالیات به ویلموت بپردازند. موضوعی که مسئولان سازمان بازرسی ، وکلا ، اعتراضات قانونی عمده ای را مطرح کردند. البته مهدی تاج تأکید کرد که این کار به صورت قانونی انجام شده است ، وصول مالیات ویلموتس اشتباه نبود. در هر صورت ، این موضوع 1.5 میلیارد دلار دیگر به بدهی مالیاتی Wilmots اضافه کرد.

هزینه های اضافی طبق فیفا.

طبق گفته مارک ویلموتس از ایران مقابل فیفا ، این مربی توانست فدراسیون را به دلیل پرداخت 1 میلیون و 3 هزار یورو مجازات کند. پرونده ای که باعث بحث و جدال زیادی در ورزش شد و همه مسئولانی که قرارداد را امضا کردند ، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند ، وزیر ورزش اجازه داشت توضیحی به مجلس بدهد. طبق قیمت روزانه یورو ، فدراسیون فوتبال بیپل ایران مجبور شد حدود 1 میلیارد دلار به مربی بپردازد. طبق اعلام فیفا ، مهلت 4 روز است ، اما مسئولان فوتبال کشور تصمیم جدی را برای به چالش کشیدن تصمیم کمیسیون وضعیت فیفا در شرایطی اتخاذ کرده اند که سایر گوشه های پنهان موضوعات حقوقی در این توافقنامه هر روز در مطبوعات منتشر می شود. بنابراین ، طبق گفته فدراسیون ، حكم مربوط به پرونده طی چند ماه توسط دادگاه CAS تصمیم خواهد گرفت ، طبیعی است كه این بار فوتبال ایران مجدداً متحمل ضررهای مالی 2 تا 3 هزار یورویی باشد. به عبارت دیگر ، با در نظر گرفتن هزینه های دادخواست ، گرفتن جزئیات حکم ، استخدام وکلا جدید ، همه این داستان ها ، فوتبال کشور با ارزش یک میلیارد دلار مجازات خواهد شد.

فاجعه در حال افزایش است

تنها چیزی که این روزها در فوتبال ایران مورد بحث قرار می گیرد داستان جریمه 4.6 میلیون یورویی ایران برای پرداخت 4.1 میلیون به ویلموت است. بسیاری از هواداران فوتبال هنوز عمق این فاجعه را درک نمی کنند. در چنین شرایطی ، همه فکر می کنند که فوتبال ایران قادر به پرداخت این مبلغ به ویلموت نیست ، همه امیدوارند که این حکم در دادگاه CAS لغو شود. اما اگر فکر می کنید از دست دادن مارک ویلموتس به فوتبال ایران فقط 3.1 میلیون یورو است ، بسیار اشتباه می کنید. او با نتایج بدی که با تیم ملی و فسخ رسمی قراردادش به دست آورد ، فوتبال این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داد. نتایج ضعیف آن باعث شده ایران و بحرین در اولین دور مقدماتی جام جهانی ، جام ملتهای آسیا قرار بگیرند. بنابراین ، تیم ملی محکوم به پیروزی در هر چهار مسابقه است تا به مرحله بعدی صعود کند. اگر این اتفاق نیفتد ، فاجعه اقتصادی تاریخی دیگری را شاهد خواهیم بود.

قیمت نوار اسکاچ افزایش یافته است

اخراج ویلموتس دراگان اسکوچیچ را که سابقه مربیگری درخشان و ناشناخته در فوتبال جهان نداشت ، وادار به هدایت تیم ملی کرد. سرمربی کروات کار بسیار سختی با تیم ملی دارد ، هرچند همه می دانند که این کار سختی است ، اما انتظار می رود که او فوتبال ملی ایران را از بحران خارج کند. اسکوکیچ تا پایان جام آسیا با فدراسیون قرارداد 4 ساله امضا کرد ، اگرچه بسیاری از وکلا ادعا می کنند که او یک قرارداد ریالی خوب داشت ، اما اکنون به فدراسیون دستور داده شده است تا مبلغ کامل قرارداد سه ساله ویلموتس را بپردازد. در دور اول ، او برای دور اول قرارداد باید به اسکوچیچ معادل 1000 دلار بپردازد. البته گفته می شود که به دلیل به تعویق افتادن مسابقات کشوری ، اسکاتلند برای به دست آوردن پول بیشتر با فدراسیون مذاکره خواهد کرد. علاوه بر این ، اگر تیم ملی از گروه خود بلند شود ، این قرارداد وارد مرحله دوم خواهد شد ، از این پس خاتمه همکاری با “اسکاتچ” هزینه های سنگینی خواهد داشت.

یک میلیارد دلار دیگر در حال افزایش است.

حال مواظب باشید که در بدترین حالت تیم به جام جهانی نرسد. علاوه بر فاجعه های نسل فنی در فوتبال ایران ، این رویداد ما را مجبور خواهد کرد که جایزه چند میلیون دلاری جام جهانی قطر را که فیفا به گروه های تبلیغاتی می پردازد ، از دست ندهیم و اشتباه ویلموتز در این شرایط بسیار بد تأثیر زیادی بر تیم ملی گذاشته است. اگر تیم ملی نتواند در جام جهانی پیروز شود ، فاجعه از دست دادن حداقل 1 میلیون دلار را شاهد خواهیم بود ، اگر تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت نکند ، جوایزی که فیفا در اختیار تیم های واجد شرایط جام جهانی قرار می دهد. اگر این میزان را با نرخ ارز امروز محاسبه کنیم ، به دلیل عدم رسیدن به جام جهانی حداقل یک میلیارد دلار ضرر خواهیم داشت. اگر تیم ملی در این مرحله از مرحله مقدماتی جام جهانی حذف شود ، ایران شانس حضور در جام ملتهای آسیا در چین را از دست می دهد و حداقل یک میلیون دلار از این رقابت درآمد کسب می کند. به عبارت دیگر ، حذف کشور از این مرحله هزینه فوتبال این کشور را حداقل یک میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

ما یک میلیارد دلار از دست دادیم.

از بین رفتن رسمی حدود 1 میلیارد لیتر از قرارداد تا زمان خاتمه قرارداد با ویلموتس برای فوتبال ایران تأیید شده است. اما جامعه فوتبال ایران باید مراقب باشد که اگر به جام جهانی قطر ، جام ملت های آسیا نرسیم ، به دلیل فاجعه ویلموتس یک میلیارد دلار دیگر ضرر برای فوتبال این کشور به وجود می آید. به یاد داشته باشید که در این موارد فقط موارد کلی مورد بررسی قرار گرفته است ، و ما به مشکلات مالی ناچیز فوتبال ملی که هزینه های گزافی نیز دارد وارد کرده ایم. “در حقیقت ، Wilmots یک میلیارد دلار به فوتبال ایران از دست داده است به حدی که ما در معرض خطر حذف قرار داریم.”

انتهای پیام: