عمومی

طلب ۷ میلیون یورویی فوتبال ایران از فیفا

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،
صفی الله فاگانپور در برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما گفت. “ما از فیفا می خواهیم که این مبلغ معادل 7 میلیون یورو باشد ، البته پولی که فیفا در اختیار دارد مربوط به باشگاه ها نیست ، زیرا فدراسیون فوتبال هیچ تعهدی نسبت به باشگاه ها ندارد ، موضوع باشگاه ها از طریق سازمان است.” پس از مسابقات ، فیفا در هر مرحله پول به فدراسیون ها اختصاص می دهد ، به عنوان مثال بودجه تاج را به همه فدراسیون ها اختصاص می دهد.
فاغانپور افزود. “دبیرکل فیفا در نامه ای به ما گفت که هرگونه پرداخت به ایران به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران به حالت تعلیق درآمده است ، این اتفاق زمانی رخ داد که ما مجبور شدیم مطالبات ویلموت را پرداخت کنیم.”
او اضافه کرد. “ما نامه ای به وزارت ورزش نوشتیم كه از فیفا درخواست كردیم ، آنها همچنین نامه ای به وزارت تعاون نوشتند و از طریق آن 2 میلیون شستا را به ادعاهای ویلموتس بدهكار بودیم. این مقررات پس از مداخله معاون رئیس جمهور آقای هنگ آهنگی ایجاد شد. ” ما توانستیم پول را به ویلموتس در ترکیه منتقل کنیم ، اما به دلیل تحریم ها ویلموتس هنوز نتوانسته آن پول را بدست آورد ، فقط 175000 یورو از این حساب برداشت شده و بقیه در حساب باقی مانده است.

فاگانپور با اشاره به اینکه شستا بدون امضای رئیس فدراسیون نسبت به چک اقدام کرد ، افزود: تاکنون حدود 16 میلیارد درام به این شرکت پرداخت شده است ، هیچ مبلغی به ما پس داده نشده است ، و اگر دوستان با دریافت ریالی پول موافقت نکنند ، مجبور شدند پول را به ما پس دهند.

در پایان رئیس کمیسیون حقوقی فدراسیون فوتبال گفت. “پس از صدور حکم ، آنها 68 میلیارد درام برای کارشناسی پرداخت کردند. ما نیز به این موضوع اعتراض کردیم ، اما مجبور شدیم 100 میلیون درام برای این درخواست تجدیدنظر پرداخت کنیم ، اما این اتفاق نیفتاد.” ما همچنان فرجام خواهی خواهیم کرد که هزینه دادگاه حدود 500 میلیون درام است ، که مشخص نیست که ما می توانیم آن مبلغ را پرداخت کنیم.