ورزشی

سمیع زاده: بابت بدهی ۱۲۰ هزار یورویی خطر تعلیق شطرنج وجود ندارد

سمیزاده به دلیل بدهی 120،000 یورویی ، خطر توقف شطرنج وجود ندارد

سرپرست دبیر فدراسیون شطرنج به تقلب در انتخابات و انتخاب مسابقات مستر قهرمانی شطرنج ایران واکنش نشان داد.

محسن سمیع زاده سرپرست دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با سرگرمی برای همه درباره تاریخ انتخابات شطرنج گفت: من فکر می کنم برگزاری تجمع برای بیش از 10 نفر هنوز ممنوع است ، همچنین ما نمی توانیم به صورت آنلاین تجمع برگزار کنیم. مانند شما ، ما به زودی منتظر انتخابات فدراسیون هستیم.
در پاسخ به اینکه چرا سایر فدراسیون ها سالانه جلساتی را برگزار می کنند اما انتخابات فدراسیون شطرنج را برگزار نمی کنند. او گفت. “در جلسه سالانه ، به دلیل حضور اعضای جلسه بصورت آنلاین ، ما مشکلی در برگزاری آن نداریم ، اما نمی توانیم جلسه آنلاین جلسه انتخابات را برگزار کنیم. انتخابات باید حضوری باشد.” من همچنین نگرانم که انتخابات برای اطمینان از ثبات این فدراسیون زودتر برگزار شود.
مدتی پیش در مورد تقلب یکی از شطرنج بازان (به احترام مدافعان سلامتی) در مسابقات مستر قهرمانی شطرنج ایران بحث شد که طی آن فدراسیون شطرنج فقط قهرمان این مسابقات را تعیین کرد ، اعضای بعدی این مسابقات ظاهر نشدند. سمیع زاده در پاسخ به نامه شطرنج بازان درباره تقلب در مسابقات آنلاین گفت: گزارش ها توسط کمیته انضباطی دریافت شد. از آنجا که مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شد ، جوایزی به برندگان مسابقات اهدا می شد ، اما با این حساب ، تصمیم گرفتیم هیچ جایزه ای به بازیکن خاطی اعطا نکنیم. قرار بر این شد که بازیکن خاطی قول دهد دیگر این کار را تکرار نکند.
او ادامه داد. “این س toال به کمیته انضباطی داخلی ارسال شد ، اما از آنجا که مسابقات بصورت آنلاین بود ، رسمی نبود. همه بازیکنان باید قوانین را رعایت کنند. جلسه انضباطی آنلاین برگزار شد ، و ما موضوع را پیگیری کردیم.
وی در پاسخ به FIDE (فدراسیون جهانی شطرنج) در مورد حاشیه ایجاد شده توسط بدهی های فدراسیون شطرنج ایران گفت: “این یک مشکل قدیمی است ، این مربوط به رهبری سابق این فدراسیون است.” ما برای مسابقات برگزار شده در این کشور 120 هزار یورو به فدراسیون جهانی بدهکار هستیم ، اما متأسفانه این مبلغ تسویه نشده است. این مسئله مدیریت گذشته است ، از نظر مقامات ، ما این بدهی را به فدراسیون جهانی داریم. تأکید می کنم فدراسیون شطرنج ایران در این مورد تحت فشار نیست ، خطر محرومیت وجود ندارد. دکتر علی نژاد و وزارت امور خارجه در این زمینه به ما کمک کردند. سفیر ایران در روسیه همچنین با رئیس فدراسیون جهانی دیدار کرد. باید بگویم که روابط ما با فدراسیون جهانی بسیار خوب است ، انشاالله بعد از انتخابات با رئیس جمهور جدید بهبود می یابد.
انتهای پیام: