عمومی

سهم هر ایرانی از پول‌های بلوکه‌شده چقدر است؟

آسیا تایمز کل دارایی های خارجی بلوکه شده ایران را 100 میلیارد دلار تخمین می زند. برای درک مقدار این عدد ، ما 100 میلیارد دلار سوال قابل درک تر محاسبه کردیم تا تعیین کنیم که در صورت آزادسازی چه مقدار می تواند بر اقتصاد کشور تأثیر بگذارد.

به گزارش “سرگرمی برای همه” ، “اقتصاد 24” بعدا نوشت:

جالب است بدانید که طی 40 سال گذشته ، کل درآمد نفتی ایران 1412 میلیارد دلار برآورد شده است که به طور متوسط ​​حدود 35 میلیارد دلار در سال است ، اگرچه این رقم هر ساله دریافت نشده است ، و در برخی سالها بیشتر و بیشتر. :

اکنون بخاطر داشته باشید که میزان پول بلوکه شده توسط ایران در کشورهای خارجی حدود 100 میلیارد دلار است یا به عبارت دیگر پول 3 سال درآمد نفتی ایران در خارج از کشور بلوکه شده است که به دلیل کاهش درآمدهای نفتی می تواند تغییر چشمگیری در اقتصاد باشد. ایران را ایجاد کنید.

در مورد پول بلوکه شده ایران چه کاری می توان انجام داد؟

طبق آمار مرکز مطالعات پارلمانی ، حدود 3 و نیم میلیون دانش آموز در مناطق محروم به تبلت نیاز دارند ؛ اگر یک تبلت با عملکرد مناسب با 2 میلیون درام به آنها ارائه شود ، حدود 7 هزار میلیارد درام نیاز دارند. اگر این عدد به 25000 دلار تبدیل شود ، حدود 280 میلیون دلار خواهد بود که البته با هزینه وجوه مسدود شده قابل محاسبه است.

در عین حال ، یکی از مشکلاتی که خوزستان ، یک سرزمین ثروتمند و در عین حال توسعه نیافته ، در چند سال اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده است ، مشکل آب و فاضلاب است. استاندار خوزستان گفت: برای حل مشکل فاضلاب خوزستان حدود 4 هزار میلیارد درام نیاز است. به عبارت دیگر ، ما به حدود 160 میلیون دلار ، همان مقدار 25 هزار درام نیاز داریم كه به نظر می رسد ، اگر این مبلغ 100 میلیارد دلار حذف شود ، پول خیلی كاهش نخواهد یافت.

علاوه بر این ، طبق گفته برخی مقامات ، برای ساختن یک بیمارستان 1 میلیارد درام برای هر تخت نیاز است. به عبارت دیگر ، یک بیمارستان 1000 تختخوابی حدود 1000 میلیارد درام هزینه دارد که معادل 40 میلیون دلار است و با پول بلوکه شده می توان 2 میلیون و 500 هزار بیمارستان تختخوابی در کشور ایجاد کرد.

اما اکنون فرض کنید ما می خواهیم با این پول بزرگراهی در کشور ایجاد کنیم. به گفته معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، بر اساس هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه امروز ، قیمت آن از 17 تا 20 میلیارد درام خواهد بود. بزرگراه ها گران ترند زیرا بسیاری از نیازها استاندارد هستند. در بزرگراه ها ، تجهیزات و غیره ایمنی وجود دارد که هزینه های ساخت آن را افزایش می دهد.

اگر پیش قدم شویم و هزینه هر کیلومتر بزرگراه را 20 میلیارد درام در نظر بگیریم ، در این صورت می توان 125000 کیلومتر بزرگراه را با این مبلغ در کشور ایجاد کرد. این در شرایطی است که در جمهوری سالانه معمولاً 100 تا 10000 کیلومتر بزرگراه ساخته می شود.

ارزهای مسدود شده هزینه هر ایرانی چقدر است؟

بودجه عمرانی کشور در سال 1400 معادل 104 هزار میلیارد درام است که البته به نظر می رسد برای تکمیل پروژه های عمرانی کافی نیست. با این وجود بودجه بلوکه شده ایران حدود 25 برابر بودجه توسعه کشور است که احتمالاً می تواند برای تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه سال کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دولت ماهانه بیش از 6000 میلیارد درام صرف کمک های نقدی و یارانه های معیشتی می کند. این شاخص بیش از 75000 میلیارد درام در سال است. این بدان معناست که دولت سالانه 3 میلیارد دلار یارانه پرداخت می کند. وی با پول بلوکه شده می تواند 33 سال بدون نیاز به ترک یارانه به مردم یارانه بدهد.

اگر بخواهیم این تعداد را با هم به مردم پرداخت كنیم كه البته عواقب خوبی برای اقتصاد نخواهد داشت ، می تواند منجر به تورم شود اما اگر فرض كنیم برای داشتن 83 میلیون نفر جمعیت در كشورمان ، هر ایرانی بیش از 30 میلیون درام نیاز دارد. : اعلام وصول:

قیمت متوسط ​​یک آپارتمان در تهران حدود 25 میلیون درام است. 100 میلیون متر مربع خانه را می توان با کمک پول بلوکه شده خریداری کرد. به عبارت دیگر می توانید یک میلیون آپارتمان 100 متری یا 2 میلیون آپارتمان 50 متری خریداری کنید. لازم به ذکر است که حدود 2.5 میلیون آپارتمان در تهران وجود دارد.

بر این اساس ، هزینه ساخت زیرمجموعه های یک و دو طبقه: هر متر مربع 1 میلیون و 687 هزار 500 درام ، در هر متر مربع 3 تا 5 طبقه ، در هر متر مربع 1 میلیون و 968 هزار و 700 درام ، 6 و 7 طبقه در هر متر مربع ، 2 میلیون و 250 هزار درام ، 8 از 10 میلیون 2 میلیون 531 هزار 200 درام ، 11 و 12 متر مربع 2 میلیون و 812 هزار 500 درام ، 13 و 14 متر در 3 میلیون 93 هزار 800 درام و 16 طبقه – 3 میلیون و 375 هزار متر دلار تعیین شده است.

اکنون این عدد را در بالاترین سطح کمی بیشتر در نظر می گیریم ، هزینه ساخت هر متر از هر آپارتمان 4 میلیون درام و مساحت هر آپارتمان 80 متر است. در این شرایط قیمت هر آپارتمان حدود 320 میلیون درام هزینه می شود. با این مبلغ می توان حدود 8 میلیون آپارتمان ساخت. طبق آمار سال 1995 ، حدود 6 میلیون و 600 هزار خانوار اجاره ای بودند ؛ اگر این تعداد در سال 1999 به 8 میلیون نفر می رسید ، در ایران هنوز مستاجر وجود نداشت.

آیا با پول بلوکه شده تاج برداشته می شود؟

اما مسئله دیگر در محاسبات ما می تواند قرنطینه تهران یا شهرهای قرمز باشد که دولت در ابتدا از انجام آن به دلیل گرانی قرنطینه خودداری کرد. طبق برخی تخمین ها ، تعطیلی دو هفته ای در تهران منجر به خسارت اقتصادی حدود 28.5 تریلیون درام به تولید ناخالص داخلی استان تهران خواهد شد که اگر در دلار محاسبه شود ، به 1.2 میلیارد دلار می رسد که یک درصد پول بلوکه شده ایران است. اکنون ، به جز خساراتی که با این مبلغ قابل جبران است ، اگر کل ایران در قرنطینه باشد ، هیچ کس فعال نیست (به جز کارهای لازم) ، و حدود 25 میلیون خانواده ایرانی فقط برای این قرنطینه حدود 50 میلیون درام پرداخت می شود. نیمی از این پول مسدود شده خرج می شود. بنابراین شاید با این پول بتوان تاج را از کشور ریشه کن کرد.

طبق آماری که در سال 1998 منتشر شد ، دولت برای هر شغل بیش از 440 میلیون درام تخمین زده است. عددی که البته می تواند برای هر دامنه متغیر و متفاوت باشد. با این وجود ، اگر به طور منظم از همین تعداد استفاده کنیم ، این میزان می تواند حدود 5.8 میلیون نفر را در کشور مشغول به کار کند ، که می تواند نرخ بیکاری را به صفر برساند ، اگرچه باید در نظر داشت که ثبات شغل به عوامل زیادی بستگی دارد. در جای خود قابل بررسی است.

از این گذشته ، اگر سیاست خارجی فعال تری داشتیم و اگر قبض های FATF و این قبیل را برای تسهیل ورود دلارهای صادراتی تصویب می کردیم ، و … شاید امروز وضعیت بهتری داشته باشیم و مردم مرفه باشند.

انتهای پیام: