اقتصادی

حباب سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسید

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، علیرغم افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در حدود 17 دلار در هر اونس طی هفته گذشته ، به دلیل باز شدن کانال های عرضه ارز و پایین آمدن قیمت های داخلی ، سکه و طلا نیز افت کردند. و حباب سکه 900 هزار کاهش یافت. این در شرایطی است که حباب سکه به دو میلیون درام رسید.

مسعود یزدانی در گفت وگو با سرگرمی برای همه ، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا طی هفته گذشته گفت: وی افزود: “با توجه به اینکه هفته گذشته بحث هایی درباره آزادسازی دلار وجود داشت ، این توزیع در کشور انجام شد ، تأثیر بسیار خوبی داشت.” و با ادامه این روند ، مسلماً وضعیت بسیار بهتر خواهد شد. علی رغم این واقعیت که اونس جهانی در این هفته حدود 17 دلار افزایش یافت ، قیمت سکه های طلا در این کشور در حال کاهش بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد. “اما آنچه اکنون وجود دارد مسئله فشار حداکثری قبل از انتخابات ایالات متحده است.” با این وجود طبیعی است که با توجه به اینکه ایالات متحده به هر دری می زند ، ایران را برای شروع مذاکرات تحت فشار قرار دهد. بنابراین ، به نظر می رسد که اوج دیگر جنگ های زمینی ، هوایی و دریایی فشار بر دولت و ملت ایران است.

او پیش بینی کرد. “اما وضعیت اقتصادی کشور قطعاً طی 10-12 روز آینده بهبود خواهد یافت.” اکنون مشخص شده است که دیگر افرادی رنج خرید سکه ، طلا ، دلار و … را ندارند که می خواهند با تقاضای زیادی وضعیت بازار را بی ثبات کنند. من به جرأت می گویم آنچه تاکنون مانع بازار داخلی شده است در درجه اول به عوامل خارجی ، منابع و تا حدودی عوامل داخلی برمی گردد که برخی از آنها ، دانسته یا ناآگاهانه ، با بحث در مورد حدس و گمان “آب را روی آسیاب دشمن می ریزند”. ؛ اما از منظر تجارت چیزی به نام بازار نامتعادل وجود ندارد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، بهتر است مردم اکنون بیشتر مراقب باشند و در این موج ها قرار نگیرند. ما خوش بین هستیم که در 12 روز آینده وضعیت بهتر خواهد شد. زیرا خواسته و ناخواسته ، انتخابات ایالات متحده نه تنها ایران بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از آنجا که اوضاع ایالات متحده به گونه ای است که تصمیمات کاملاً شخصی گرفته می شود ، از نظر یک شخص ، هیچ ردپای سیاست خارجی در آن دیده نمی شود.

دیروز (پنجشنبه) یزدان در مورد تغییرات قیمت بازار نسبت به اولین روز معاملات هفته (یكشنبه) به یزدان گفت. “تا ابتدای هفته (یکشنبه) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید 16 میلیون و 300 هزار درام بود ، آخر هفته ها با 1 میلیون و 320 هزار درام کاهش به 14 میلیون و 980 هزار درام رسید. کل سکه قدیمی نیز با کاهش 1.5 میلیون درامی از 15 میلیون و 300 هزار درام به 13 میلیون و 800 هزار درام کاهش یافت. در حال حاضر ، هر سکه طرح جدید حبابی در حدود 900 هزار درام دارد.

این مقام اتحادیه اعلام کرد. در پایان هفته ، قیمت هر سکه هفت میلیون و 750 هزار درام ، ربع سکه پنج میلیون و 200 هزار درام و سکه یک گرمی دو میلیون و 700 هزار درام بود که به ترتیب یک میلیون و 50 درام است. در مقایسه با ابتدای هفته ، هزار درام ، ربع سکه 800 هزار درام و 400 هزار درام در هر گرم سکه کاهش یافت. (روز یکشنبه که اولین روز تجارت در بازار بود ، هر نیم سکه هشت میلیون و 800 هزار درام ، ربع سکه شش میلیون درام و سکه یک گرمی سه میلیون 100 هزار درام ارزش داشت.)

او اضافه کرد. در پایان هفته ، هر اونس طلا با کاهش 500000 درام ، 5 میلیون و 582 هزار درام شد و هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 115 هزار و 400 درام ، در مقایسه با ابتدای هفته ، قیمت یک میلیون و 353 هزار و 200 درام بود. داشتن؛ زیرا در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلا به ترتیب شش میلیون و 362 هزار درام و هر گرم طلای 18 عیار به ترتیب یک میلیون و 468 هزار و 600 درام بود. همانطور که گفته شد ، آخرین نرخ اونس اونس جهانی در حدود 17 دلار ، 1917 دلار است که چهار سنت بیشتر از ابتدای هفته است.

انتهای پیام: