اجتماعی

ساخت ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در ایران در اوج کرونا

با شیوع کورونا ، جهان با کمبود تختهای بیمارستانی ، به ویژه تجهیزات محافظتی برای تختخوابها و تاج های ICU روبرو هستیم. در همین شرایط ، ایران بر اساس سناریوهای بدبینانه تر ارزیابی های خود را پیش بینی می کرد و در پایان ، حتی در اوج Quaid-19 ، این بیماری در بیمارستان متوقف نشد و از نظر آمار بهبودی در بین پنج کشور برتر جهان قرار گرفت. .

به گزارش سرگرمی برای همه ، به محض ورود ، كرونا از همه پیشرفت های مراقبت های بهداشتی در جهان سؤال كرد. حتی کشورهایی که دارای پیشرفته ترین سیستم مراقبت های بهداشتی هستند و دارای شاخص های بیمارستان های بیمارستانی چندین برابر بیشتر از کشورهای در حال توسعه ، نه تنها توانسته اند پادزهر ویروس را پیدا کنند ، بلکه می توانند Covid-19 را نیز کنترل کنند. با پیشرفت بحران ، آنها با کمبود تختهای بیمارستان به ویژه تختخوابهای MI U روبرو شدند و حتی شروع به انتخاب بیماران کردند.

وسیله ایران برای بستن تاج

لازم به ذکر است شاخص تختخواب بیمارستان در کشور ما 1.7 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است. در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه ، شاخص تخت بیمارستان به ترتیب در حدود 3/3 و 3/6 تختخواب به ازای هر هزار نفر جمعیت است و در آلمان شاخص تخت بیمارستان به ازای هر 1000 نفر جمعیت 6.8 است. با این حال ، به گفته معاون وزیر بهداشت دکتر ایرج حریریچی ، از آنجا که جمعیت این کشورها اکثرا پیر است ، بیشتر بیماران مبتلا به بیماری رحم که دارای ICU هستند و بیماران عادی که دارای ICU هستند سالمند هستند. بر این اساس ، این کشورها با تخت بیمارستان و IMI مشکلات جدی تری داشتند. در عین حال جمعیت کشور ما جوان است و در عین حال در اوج شیوع تاج ، اتفاقاتی همچون عدم پذیرش بیماران منتخب را در دستور کار قرار داده ایم که این امر به ما امکان خدمت رسانی به بیماران کرونا را داده است.

به برنامه ریزی برای “تحول” در بحران کره کمک کنید

بر این اساس ، در روزهای اول که کرونا به دلیل سرعت انتقال و انتقال Qovid-19 مهمان ناخوشایند کشورمان شد ، سیستم بهداشت و درمان و مراکز درمانی به ویژه در ایالت های کوم گیلان با تعداد زیادی از بیماران نیازمند بستری شدن روبرو شدند. آنها در MIC خدمات تنفسی و مراقبت ویژه پزشکی داشتند. البته سیستم بهداشت و درمان ایران توانسته است خیلی سریع اوضاع را در بیمارستانها ، بیمارستانها و بخشهای درمانی که در شش سال گذشته در قالب یک برنامه بهداشتی درمانی اجرا می شود ، کنترل کند. به عنوان بخشی از اجرای برنامه تحول ، 32 هزار تخت بیمارستانی و 3 هزار تختخواب ICU جدید به ظرفیت تختخواب بیمارستانی جمهوری اضافه شده است ، در حالی که بیش از 45000 تختخوابی موجود در بیمارستان مرمت شده است که این امر منجر به بحران شده است. با فرصتهای ایجاد شده مدیریت می شود.

ساخت 20،000 تخت توانبخشی برای افزایش بحران در کورونا

با این حال ، به نظر می رسد که در روزهای اول مارس 2009 ، کورونا سریعتر از سیستم مراقبت های بهداشتی کشور حرکت می کند. زیرا علی رغم تمام سطوح ظرفیت سازی ، میزان بروز آن به حدی بود که نگرانی های زیادی در مورد کمبود تخت بیمارستان برای بستری شدن در بیمارستان و مراقبت از بیماران کرون وجود داشت. براین اساس ، وزارت بهداشت تصمیم به ایجاد قابلیت های جدید از طریق آژانس های مختلف از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه ، هلال احمر ، بخش گردشگری و ایده ایجاد مراکز مراقبت های بالینی پس از بیمارستان و پیش بیمارستانی گرفت. این بدان معناست که به اصطلاح مراکز مراقبت بالینی به گونه ای راه اندازی شده است که بیماران کرونری که نیازی به بستری ندارند اما در قرنطینه هستند می توانند در این مراکز خدمات دریافت کنند ، همچنین بیمارستان هایی که بستری شده اند و علائم آنها بهبود یافته است. در پایان دوره بهبودی ، آنها برای تمیز کردن تخت های بیمارستانی بیماران مریض تر به این تورم ها منتقل شدند.

بر این اساس ، معاون وزیر توسعه وزارت بهداشت ، سید کمل تقوی نژاد در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر در قالب فیلم ها اعلام کرد: ایجاد بخش های منزوی و قرنطینه شده در بخش ساخت و ساز در کشور از ابتدای کورونا به عنوان اولویت اول است. شروع به اجرای برنامه های پزشکی بر اساس بیمارستان های میدانی ، مراکز توانبخشی و غیره کردیم.

برای قله های احتمالی کورنا آماده شوید

تاكوا نژاد ادامه داد. “براساس این ، 20 هزار و 600 تختخوابی در مراکز توانبخشی و مراقبت ایجاد شده است که با کمک ادارات مختلف از جمله گردشگری ، سپاه ، ارتش ، هلال احمر و … ایجاد شده است.” اینها آماده سازی هایی هستند که اگر اوج دیگری از بیماری عروق کرونا قلب داشته باشیم ، می توانیم با این توانایی ها وضعیت را کنترل کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: “ما سعی کردیم از فرصت های خود برای ایجاد تخت های تفریحی و بیمارستان های میدانی استفاده کنیم.” در شرایطی که ما در استان گیلانی با مشکل روبرو بودیم ، ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله سعی کرد یک بیمارستان میدانی را در بیمارستان رازی مجهز کند که بخشی از آن در روزهای ابتدایی مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون بیمارستانهای ما ظرفیت بیماران موجود را دارند. برخی بیمارستان ها به طور خاص برای مبارزه با تاج طراحی شده اند خوشبختانه با وجود توانبخشی بیمارستانها ، ما به آنها خیلی احتیاج نداشتیم و اکنون شرایط در بیمارستان ها خوب است.

تكوا نینژاد تأكید كرد: امكانات توانبخشی ایجاد شده در محیط دانشگاه برای موارد اضطراری رزرو شده است ، اما آنهایی كه در مناطق تفریحی و غیره نصب شده اند به موسسات بازگردانده می شوند. البته تجربه به دست آمده در این زمینه با کمک نیروهای مسلح از استقرار این تختخوابها مهمتر است تا بتوانیم سریعاً از این مراکز در بحران استفاده کنیم.

در مواجهه با بحران کره ، 1400 تخت بیمارستانی ایجاد کنید

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت ، دکتر کیانوش آهان احانپور به سرگرمی برای همه گفت وی گفت: 20 هزار و 600 تختخوابی در مراکز مراقبتهای بالینی قبل از زایمان و بعد از بیمارستان در کل شهر کرونا ایجاد شده است و 1400 تخت بیمارستانی از جمله تخت بیمارستان و تختخواب IKI در همین مدت در بیمارستانهای کره ساخته شده و مجهز شده است. افزایش قدرت تخت های کشور.

او اضافه کرد. “ما در حال حاضر بیش از 120،000 تخت بیمارستانی در کشور داریم که 30 هزار مورد آن به کرونا اختصاص یافته است.” در کشور حدود 8 هزار و 500 تختخواب روباه وجود دارد که 4500 مورد آن برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی اختصاص یافته است.

در همین حال ، در پاسخ به سؤالی از سرگرمی برای همه ، آهان احانپور پیشتر از کاهش چشمگیر تعداد مددجویان کرونا در بیمارستانهای سراسر کشور خبر داده بود و می گفت تخمین های ما براساس بدترین سناریوها در زمان شیوع در کشور ما است. بر این اساس ، در ماه مارس برای افزایش تعداد تخت های IP حرکت کردیم. ما همچنین درمجموع حدود 8،500 تختخواب ICU فعال داشتیم که کمتر از 50 درصد آن به کرونا اختصاص داده شده بود و حتی در اوج بیماری ، ما هرگز 100 درصد از تختخوابهای خود Corona را اشغال نکرده بودیم.

وی تصریح کرد: حتی در اوج بیماری ، بیماران ما بدون تخته ICU باقی نمی مانند. این درحالی است که در کشورهای غربی کمبود تخت بیمارستان ، آی سی یو ، تهویه هوا و غیره وجود داشته است. این زمانی است که زیرساخت های درمان در آن کشورها از نظر جسمی و منابع انسانی بسیار قوی تر از کشور ما هستند. البته کشور ما در زمینه مدیریت بیماری و اقدامات بهداشتی ، شناسایی ، اقدام زودهنگام ، انزوا در خانه ، نظارت بر بیمار و قرنطینه منزل ، مسئولیت بار مشتریان را کاهش داده است.

بر این اساس ، کورونا نشان داده است که همه کشورها باید برای مراقبت های بهداشتی آماده باشند تا بتوانند ویروس هایی مانند کرونا را کنترل کنند. این کاری است که سیستم بهداشت و درمان ایران در هنگام شیوع کورونا در کشور سعی در انجام آن داشته و توانست این بحران را مدیریت و کنترل کند.

انتهای پیام