اجتماعی

چرا ایران در بحران کرونا دچار کمبود تخت بیمارستانی نشد؟

سخنگوی متخصصان وزارت بهداشت ، افزایش تختهای بیمارستانی به ویژه تختهای ICU را نعمت برنامه انتقال سلامت عنوان کرد و گفت: “اگر این رشد نبود ، ما 50٪ از بیماران Corona را از دست می دادیم.”

دکتر علی ماهر – مشاور رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – در مصاحبه با سرگرمی برای همهدر عین حال با تأکید بر اینکه من طرح ترانسفورم سلامت را نقطه عطف نمی دانم ، در عین حال اجرای طرح تحول سیستم سلامت در این کشور شش ساله است. .

به گفته وی ، در 40 سال پس از تغییر ، نظام سلامت به تدریج از اختیارات قانونی دور می شد و ایده اصلاحات واقعی باز هم بازگشت واقعی نظام سلامت به حقوق بشر و سایر کارکردهای مندرج در قانون بهداشت بود. . و در حال بهبود بود

تأثیر برنامه انتقال طوفان بهداشتی بر مدیریت بیماری گاوها 19

عضو گروه مدیریت بهداشت و اقتصاد اقتصاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در مورد چگونگی مدیریت پروژه ترانسفرم سلامت مدیریت 19 سیستم مختلف قوید ، گفت: علیرغم مخالفت با سیستم ترانسفورم سلامت ، سیستم های بهداشتی توانسته اند بخش جدیدی از سلامت ایجاد کنند. و حضور پزشکان ، متخصصان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در توسعه بسیاری از مراکز درمانی ، به ویژه بخش جدید تحت عنوان “مراکز جامع سلامت” در شهرهای شهری و حومه شهر.

نقش همه مراکز درمانی در پاسخ به بیماری های قلبی

معاون برنامه ریزی و نظارت بر دفتر قرارگاه تاج گذاری در تهران گفت: این سیستم های بهداشتی که مطابق با برنامه انتقال سلامت ساخته شده اند یکی از فعال ترین بخش های مشکل کورونا است. صحت و انطباق با وضعیت بیماران یکی از معیارهایی است که جامعه پزشکی در زمان بحران کرون به کار گرفته است. از مناطقی که هرگز سیستم تحول در نظام سلامت و بحران کرونا نبوده است ، به عنوان ساعت 16 و 24 گفته می شود.

افزایش 1.5 برابری تختخواب پزشکی به درمان بیماری های قلبی کمک می کند

وی همچنین از افزایش و توسعه چشمگیر تختخواب های پزشکی به عنوان نقطه عطف مهم در برنامه های اصلاح سلامت یاد کرد و گفت: در طرح تحول سلامت بیش از 24000 تخت طی چهار سال اول به تختخوابهای پزشکی کشور اضافه شده است. شاخص جمعیت از کمتر از 1.5 تخت به حدود 2000 نفر در هر 1000 نفر افزایش یافته است.

وی در پاسخ به تأثیر مخرب این 24000 تختخواب در معالجه بیماران قلبی عروقی ، اظهار داشت: با این وجود کشور مشکل کمبود تختخواب پزشکی را نداشته است ، بخشی از این امر به دلیل وجود تختخواب های پزشکی در طرح انتقال و توانبخشی با وجود همه مشکلات بهداشتی است.

کاهش مرگ و میر قلبی عروقی و گسترش تختخواب های مخصوص

ماهر همچنین افزایش 50 درصدی تختخوابهای ICU و تختخوابهای ویژه را در برنامه انتقال به عنوان بهترین راه حل بعدی برای حل مشکل تاج ذکر کرد و گفت: خوب است ، زیرا بدون این رشد ، ما 50٪ شریان های ویروس کرونا را از دست می دادیم.

وی همچنین افزایش تختخواب های خصوصی را یکی از مهمترین برنامه های ترانسفورم بهداشتی عنوان کرد و گفت: این کمک بسیار خوبی در بهبود تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب است ، زیرا تعداد تختخوابهای بیمارستانی خصوصی هنوز توسط 19 بیمار بواسیر پشتیبانی می شود.

پاسخگویی به الزامات اسکنرهای Sc با کمک برنامه های اصلاح سلامت

عضو گروه علوم مدیریت و علوم دانشگاه شهید بهشتی افزایش تسلیحات در سیستم بهداشت را از دیگر مزایای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: در این حالت می توان به توسعه ابزارهای تحلیلی اشاره کرد و مخصوصاً اسکن ها پیش از اجرای برنامه های تطبیقی ​​، تلاش شد تا نیازهای مناطق و مناطق مختلف این تجهیزات در فناوری سرویس مورد نیاز واقع شود که این امر به طور چشمگیری بر اپیدمی کورونا به عنوان یک ابزار مهم شناسایی کووید 19 تأثیر گذاشت.

نقش بيمارستان هاي خصوصي در مديريت همه گيري تاجي

معاون و برنامه ریزی معاون وزیر برنامه ترانسفورم وزارت بهداشت با اشاره به تأسیس بیش از 250 بیمارستان خصوصی که بیشتر در مناطق خالی از سکنه هستند ، عنوان کرد: در اجرای بعدی برنامه انتقال طوفان سلامت تصریح شده است: این بیمارستانهای خصوصی یک سرویس عمومی برای عموم هستند. طاعون

ماهر گفت: “بیمارستان های خصوصی شانس دریافت مراقبت های اضطراری را بیش از 50 درصد افزایش داده اند.” “به نوعی حدود 18٪ ارائه دهندگان خدمات در دولت قبل از دولت تکمیل شده اند. پس از تأسیس بیمارستان های خصوصی ، این تعداد به 30٪ رسیده است.

به گفته وی ، در پی بروز بیماری همه گیر کرونا ، از این 250 بیمارستان خصوصی به روشهای قانونی برای انجام ویزیت بیماران ، جستجو و یافتن کیف و محصولات جدید استفاده شده است.

مدیریت کلینیک های مراقبت های بهداشتی و ایجاد یک مرکز مراقبت ویژه بیمار

معاون برنامه ریزی و نظارت بر ستاد تاج گذاری در تهران ، در خصوص تقویت امکانات بیمارستان در روند انتقال گفت: “برنامه پیش اصلاح ، اسکان و هتل ها در کشور خسته شده و برنامه اصلاح و بازسازی بیمارستان ها است. آقای کرونا توانست از فرصت استفاده کند و یک مرکز مراقبت از بیماران معتبر ایجاد کند.

ماهر در پاسخ به کاهش مجوز به عنوان برجام اضافی در برنامه اصلاحات گفت: “اصلاحات منجر به كاهش چشمگیر در بودجه شده است.” علاوه بر این ، در پی اجرای طرح ترانسفورم بیمه ، که امروز خدمات رایگان را به بخش مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد ، بیش از 15000 فرد بیمه نشده بیمه شدند.

وی همچنین خدمات اضطراری را قدم بعدی در جهت بهبود مراقبت های بهداشتی و بهبود همه گیر بیماری تاج عنوان کرد و افزود: 125 واحد اورژانس توسط هزاران تخت اورژانس در سیستم انتقال ساخته شده است ، در حالی که تعداد بیشتری از بیماران در همان اورژانس ها بازدید می کنند.

آخر اینکه ، تخصص فنی وزیر بهداشت سابق ، برنامه ترانسفورم سلامت را به عنوان یک سیستم بهداشتی و برگ کشور در خدمت کارکنان بهداشت ذکر کرد. ماده 29 قانون اساسی ارائه خدمات رایگان به مردم را ارائه می دهد ، مقرراتی که بر اساس قانون اساسی بنا شده باشد. بنابراین ، ادامه اجرای پروژه در آماده سازی و تأمین بودجه و منابع مهم است.

انتهای پیام