علمی و پزشکی

کرونا در کشور کنترل شد / زیرساخت‌های مقابله با کرونا همچنان برقرار باشد

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایط مبارزه با کرونا در کشور گفت. چون باید برای همه چیز آماده باشیم.

به گزارش سرگرمی برای همه، دکتر سعید کریمی در نشست دستیاران پزشکی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به عملکرد خوب وزارت بهداشت در کنترل اپیدمی کرونا گفت: امروز با توجه به اقدامات واکسیناسیون عمومی وزارت بهداشت، تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا قلب در هفته های اخیر چندین بار کاهش یافته است که افتخار بزرگی است.

وی تاکید کرد. وی افزود: موضوع اپیدمی کرونا در کشور تمام نشده است، همچنان از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر کریمی از معاونت‌های پزشکی دانشگاه‌های کشور خواست تا نظارت ویژه‌ای بر بخش‌های بستری کرونا داشته باشند و زیرساخت‌های مقابله با کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی حفظ شود، زیرا باید برای همه چیز آماده باشد. باشیم.

معاون وزیر بهداشت به پیامدهای روحی و روانی شیوع ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد. وی ادامه داد: در این شرایط باید به سلامت روان توجه بیشتری داشته باشیم، زیرا طبق اطلاعات پس از کرونا، اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب افزایش می‌یابد. این حوزه باید حمایت از درمان را نیز برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به قانون جوانان جمعیت گفت. مراکز ناباروری سطح 2 به زودی برای اولین بار با حضور حداقل یک متخصص اورولوژی، متخصص زنان و زایمان طبق قانون جوانان جمعیت در کلینیک های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد می شود. هر دانشگاهی باید یک مرکز ناباروری داشته باشد 2 داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات دندانپزشکی گفت. «اگر بخواهیم خدمات دندانپزشکی کشور را توسعه دهیم باید در 270 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خدمات دندانپزشکی ارائه دهیم. در حال حاضر 17 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار دارند و در نظر داریم تعداد قابل توجهی از خدمات دندانپزشکی دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

کریمی بر لزوم الکترونیکی شدن فرآیندهای معاونت درمان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید سامانه های یکپارچه ایجاد کنیم تا معاونت درمان الکترونیک بتواند سوابق تجهیزات، عملکرد و نیروی کار را صادر کند. یک سیستم نظارت بر درمان برای تعیین سوابق بیمارستان، پزشکان و افراد و همچنین مزایای آن راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: از پایان تیرماه مراکز جراحی محدود اعتبار سنجی می شوند.

به گزارش وب دا، کریمی گفت: “توانبخشی یکی از اولویت های معاونت درمان است و یک مقوله بسیار مهم، خی در نظر گرفتن تخت های توانبخشی در یک بخش بیمارستان با تعداد تخت های زیاد بسیار مهم است.”

انتهای پیام: