عمومی

بخش دولتی باید پیشتاز مقابله با گرانی باشد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، ارائه کالای مناسب به عنوان یکی از برنامه های اصلی دولت به همراه رونق تولید ، افزود: باید انجام شود.

رئیس جمهور افزود: “مقابله با تورم بی اساس مستلزم این است که علاوه بر انجام دقت و احتیاط نسبت به دستگاه های ذیربط ، با ایجاد شفافیت ، زمینه ای برای نظارت عمومی فراهم کنیم.”

دکتر روحانی تأکید کرد. وی ادامه داد: مردم باید بدانند که قیمت یک کالای اولیه چقدر است ، کالای تولید شده چگونه است ، وقتی محصول به دست مردم می رسد ، برای تعیین قیمت چه راهی پیش رفته است. “این شفافیت منجر به قیمت های بالا برای نظارت عمومی ، مبارزه با فساد خواهد شد.” و این رقابت را در اقتصاد شکل می دهد.

رئیس جمهور افزود: “کلیه تولید کنندگان ، به ویژه آژانس های دولتی ، موظف هستند تصمیم بگیرند که در مورد روند قیمت گذاری کالاهای تولیدی ، به ویژه مواد اولیه و عرضه کننده سریع آرکل ، اقدامات موثری برای حل مشکل قیمت های بالا انجام دهند.”

دکتر روحانی با اعلام اینکه افزایش قیمت کالاهای تولید شده در بخش دولتی و دولتی به هیچ وجه قابل قبول نیست ، گفت: جنگ اقتصادی و روزهای سخت کرونا باعث کاهش فشار اقتصادی بر مردم شده است.

رئیس جمهور تأکید کرد. مبادله کالا باید تقویت شود و قیمت کالاهای تولید شده در کشور به حد معقول برسد ، به استثنای معاملات سوداگرانه ، شفافیت تقاضا:

دکتر روحانی با تقدیر از افزایش سطح تولید کالاهایی از قبیل فولاد ، پتروشیمی که در سالهای گذشته در لیست کالاهای وارداتی بودند ، اکنون به فرصتی برای صادرات کشور تبدیل شده است. “در محصولاتی که کشور دارای تولید مازاد است ، ممکن است شفافیت بازار وجود داشته باشد. وی دستورات لازم را با قیمت مناسب به وزارت سکوت و سازمان بورس داد.

رئیس جمهور همچنین با تشکر از فعالان اقتصادی کشور به دلیل همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت در این زمینه ، اظهار داشت: “در شرایط ویژه اقتصادی که با هیچ زمان دیگری در تاریخ کشور قابل مقایسه نیست ، دولت از طریق همکاری موثر کارآفرینان ، تولیدکنندگان و صادرکنندگان.” معتبر ، این اقتصاد تولید کننده نفت را اداره می کرد ، اقتصاد کشور را در این شرایط دشوار اداره می کرد.

دکتر روحانی با بیان اهداف جنگ اقتصادی دشمن که محور اصلی آن سقوط کشور بود ، گفت: “نقشه دشمن تحمیل تحریم و فشار بود تا مردم حتی نتوانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند ، اما امروز با گذشت بیش از دو سال از مجازات ها ، دولت با همکاری مردم و بازیگران اقتصادی نه تنها در تهیه کالاهای اساسی بلکه در تولید کالاها نیز توانسته است موفق شود. از نظر تهیه مواد اولیه ، در عین حال حتی تولید را نیز در این مسیر تحریک می کند. دادن

در این جلسه ، استاندار بانک مرکزی گزارش هزینه‌های ارزی سال 1999 را در اختیار ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قرار داد.

رئیس جمهور بر اساس بخشنامه جدید نحوه بازگشت ارز به چرخه اقتصادی ، بر اجرای سیاست نرخ ارز تأکید کرد.

دکتر روحانی با اشاره به فشار مستمر اقتصادی دشمن ، گفت: “دولت مصمم است یک برنامه منظم را برای تأمین نیازهای ارزی کالاهای اصلی و مواد اولیه و واحدهای تولیدی و ایجاد تعادل لازم در بازار ارز اجرا کند.”