عمومی

رییس جمهور سیاست دولت برای کاهش رنج مردم از گرانی‌ها را تبیین کرد

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم، تورم ۴۰ درصدی چهار ساله را عامل اصلی تورم دانست.

به گزارش سرگرمی برای همه، ایرنا نوشت: آیت الله سید ابراهیم رایس در دیدار با هنرمندان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص علل تورم، تورم بالای 40 درصد، رشد اقتصادی نزدیک به صفر در چهار سال را دلیل اصلی تورم دانست. نرخ رشد تورم کند شده است، در ماه های آینده کمتر و کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد از تورم ساختاری موجود برای منافع شخصی یا گروهی سوء استفاده کند، افزود. دولت در حال اصلاح سیاست های پولی و مبارزه با تورم است».

رئیس جمهور دستور مهار اسب سرکش را اصلی ترین برنامه معیشتی دولت در هشت ماه گذشته خواند و ادامه داد. فقیر”؛ بنابراین فوری ترین دستور کار دولت جلوگیری از سیل گرانی و ارتقای قدرت خرید خانوارها بود.

آیت الله رایس افزود: وی ادامه داد: اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این دوره منجر به این شد که تورم دوازده ماهه در سال 1400 در سپتامبر از حدود 60% به 46% در سال 1400 افزایش یافت. در ماه مارس. یعنی بیش از 13 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: اقدامات دولت به این معنا نیست که قیمت کالاها و خدمات در این مدت افزایش نیافته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیل تورم و نابودی آن هنوز به طور کامل متوقف نشده است، افزود. ما در دولت سیزدهم نشان دادیم که می توانیم تورم را در ماه های آینده کم کنیم، انشالله در ماه های آینده کمتر و کمتر شود تا اقتصاد ملی به تدریج کاهش یابد. تکه های متورم کمر را صاف می کند.

آیت الله رایس ادامه داد. البته علاوه بر تورم، به عنوان یک عامل ساختاری تورم، سوء استفاده هایی نیز وجود دارد که عمدتاً بر عهده دستگاه های نظارتی دولتی برای جلوگیری از این تخلفات است.

وی بر لزوم برخورد با سوء استفاده کنندگان به عنوان برنامه جدی دولت تاکید کرد. باید مراقب باشیم که به بهانه این تورم ساختاری، قیمت هایی خارج از واقعیت های اقتصادی به مردم تحمیل نشود تا منافع و نیات غیرقانونی شخصی یا گروهی تامین شود. اینجاست که مواظب این هستند که حقوق مردم تضییع نشود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش نهادهای نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها گفت: وی افزود: تاکنون اقدامات رگولاتوری در این حوزه موثر بوده است، در برخی موارد این ابزارها توانسته است افراد را شناسایی کند، گروه های جنایتکار که به مردم فشار می آورند. تا اقدامات مخرب خود را در بازار خنثی کنند.» آهسته. تدریجی

وی همچنین به آیت الله رایس تاکید کرد. دولت تداوم اصلاحات سیاست پولی در هر دو حوزه مبارزه با گران فروشی را با جدیت دنبال خواهد کرد تا به تدریج از فشار معیشت مردم عزیز بکاهد.

انتهای پیام: