عمومی

رازهای روزی شکوهمند – سرگرمی برای همه

فقط می توان به دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه اشاره کرد که نمودار عظمت و کرامت این ماه است که داستان وداع و وداع سید سجدان را بیان می کند و هواداران را به ماه خدا آراسته است.

اما تقارن پایان آن روزهای خوش با عید سعید فطر با جشن بزرگ مسلمانان می تواند تسلی خاطره ها باشد و به تعبیر امام عاشقان (ع) بخشی از آن را جبران کند. “فاجعه”. غیبت ماه رمضان؛ صدها سپاس برای این آمدن و صد تاسف برای رفتن.

بر اساس روایتی که سید بن طاووس در کتاب صادق «اقبال الأمال» نقل کرده است، پیامبر خدا (ص) فرمود: «وقتی روز اول شوال می‌رسد، واعظ فریاد می‌زند.

مرحوم میرزا جواد با اشاره به این گونه پیام ها به آقای ملکی تبریز می فرماید: «خداوند ماه رمضان را عبادتگاه قرار داد؛ بندگان خود را در عید سعید فطر برای دریافت جایزه و هدایا، عمدتاً بایرام، جمع کردند. معنای واقعی آن چیزی جز این نیست.

«بایرام زمانی است که خداوند متعال آن را برای پاداش بندگان، بهره مندی از نعمت، گردهمایی برای هدایا، هدایایی گرفتن، به همه اعلام می کند که به سوی او رو آورده ام، به بندگی خود اعتراف می کند، از او عذرخواهی می کند. ” گناهان تامین کننده نیازها و خواسته های آنهاست. در همه این موارد، خداوند به آنها وعده اطاعت داده است و به آنها بالاتر از خواسته هایشان، اما بالاتر از آنچه ذهن انسان تصور می کند، عطا می کند.»

او معتقد است «عظمت این روز به اندازه همه اوقات و موقعیت های ماه رمضان است. زیرا این روز زمان کشف میوه، هدیه دادن، پذیرش یا رد کردن، شناخت رضایت یا خشم، نزدیکی یا دوری، شادی یا ناراحتی است؟

عید فطر چنان باشکوه و مبارک است که شب او را کمتر از شب قدر نمی دانستند. از امام سجاد (ع) نقل شده است که به فرزندان خود دستور داد که در این شب بگویند: “امشب کمتر از آن شب نیست.” به همین دلیل است که ناامیدی از فیض الهی مانند شب قدر محرومیت و زیان است و اولیای خدا به سختی محکوم می کنند. پس این شب و روز را نباید از دست داد و نماز را غنیمت دانست.

… اما ضروری ترین نیاز ما این است که امشب و روز زیباترین راز هستی را بیابیم و جوهر همه خوبی ها را بخواهیم.

گفتگو با امام به ظاهر غایب، افشای راز و کمک خواستن از او یکی از سخت ترین توصیه های این بایرام مبارک است. همچنان که خواندن دعای ندبه از اعمال خاص اوست. صاحب «المرکبط» در این باره نوشته های بسیار دلنشین و الهام بخشی دارد که تنها از قلم پاک و الهی او خواندنی است.

از دعای وداع امام سجاد (ع) همین بس که این قطعه پرشور را همنواز با ایشان تقدیم می کنیم. «خدایا! خوش آمدید محمد ین محمد انتانی انتانی انتانی انتانی:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: : بخشیده خواهد شد. گناهانمان را ببخش و بشوی، و خداوند آنچه را که در نهان گناه می کنیم و آشکارا از ما ببخشد…

خداوند! این روز عید فطر، روز عید فطر مؤمنان است، روز اجتماع مسلمانان است، از هر گناهی که کرده‌ایم، از هر بدی که کرده‌ایم، روزی است از هر نیت بدی. نقش برجسته وجدان ما ما به تو رو می کنیم و توبه، توبه ای که در آن هرگز بازگشتی به گناه نیست و بازگشتی که هرگز نوبتی به گناه نخواهد بود… بارالها. “این عید را بر همه مومنان مبارک باد، ما را در این روز موفق باش تا به سوییت برگردیم؛ از گناهانمان توبه کنیم.”