ورزشی

دکتر طهرانچی از مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد بیرجند بازدید کرد/ بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و مهارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی تهرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به استان خراسان جنوبی از مزرعه پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بازدید کرد.

در این بازدید دکتر طهرانچی با تاکید بر لزوم توجه واحدهای دانشگاهی به موضوع امنیت غذایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مثل سابق است». خیر، اما با ایجاد دانشکده های موضوعی، کشاورزی به صورت بسته ای ارائه می شود که شامل علوم پزشکی، شیمی مواد غذایی، حقوق زمین، کشاورزی و سایر موضوعات مرتبط می باشد.

وی از راه اندازی دانشکده پردرآمدی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با محوریت واحد بیرجند خبر داد. این دانشکده پرسود طبق برنامه ریزی استان خراسان جنوبی در ارتباط با تولیدات داخلی فعالیت خواهد کرد. محصولاتی مانند زعفران، جو و زنجبیل.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد راه اندازی آزمایشگاه استاندارد زعفران در بیرجند خاطرنشان کرد: تحقیقاتی در زمینه جو، صنایع اولیه زعفران، عملیات گیاهی و ثبت ژنتیکی زعفران در این منطقه در دانشکده فراسودمند در حال انجام است. انجام خواهد شد و غیره

لازم به ذکر است اقتصاد علمی – آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در زمینی به مساحت 29 هکتار در مجاورت واحد بیرجند واقع شده است که حدود 4 هکتار آن به کشت زعفران اختصاص دارد.

دکتر طهرانچی همچنین از نمایشگاه مهارت های تحقیق و توسعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی که در واحد بیرجند افتتاح شده و غرفه جواهرات سنگ های نیمه قیمتی واحد طبس بازدید کرد.

وی در بازدید از غرفه طلا و جواهر بر لزوم توسعه صنعت سنگبری تاکید کرد. در دانشگاه آزاد اسلامی طبس، دانشکده مهارت و کارآفرینی در این زمینه ایجاد شود تا بتوانند در این زمینه کار علمی انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد. دانشکده کارآفرینی مهارت های تراش سنگ های نیمه قیمتی و دانشکده کارآفرینی باید شامل کارگاه طراحی، رشته حکاکی روی سنگ های تزئینی و … باشد. رویکرد واحد طبس نباید تقلیدی باشد، بلکه با توجه به حمایت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد باید با استفاده از توان شبکه علمی دانشگاه به مرجع سنگ های تزئینی کشور تبدیل شود.

دکتر تهرانی از شعبه طبس خواست بسته پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه دهند.

در چارچوب این بازدیدها که علی سروری مجد مشاور رئیس دانشگاه، رئیس مرکز روابط منطقه ای، روابط عمومی مرکز هماهنگی منطقه ای، سعید عزتیان دبیر توسعه، برنامه ریزی، برنامه ریزی را همراهی می کردند. شورای کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر طهرانچی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و با مسئولان خراسان جنوبی گفتگو کرد.

انتهای پیام/ 4127