بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی تهرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز به منظور حضور در یادواره شهدای گمنام اسلام در سفری یک روزه به استان ایلام سفر کرد. . یک مقام عالی رتبه با قرائت فاتحه در دانشگاه آزاد واحد ایلام به مقام شامخ شهدای هشت ساله دفاع مقدس ادای احترام کرد.

دکتر طهرانچی سپس در نشستی گرم با کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان، استعدادهای بالای علمی گفت. «در برخی کشورها، بیشتر دانشگاه‌ها خصوصی هستند، اما بودجه‌های دولتی زیادی وجود دارد. به مقدار زیاد داده نمی شود، بلکه به گونه ای است که دولت برای دانشگاه مسائلی را تعیین کند، اگر دانشگاه در حل آن مشکلات پیشرفت کند، بودجه به آن اختصاص می یابد.» این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخش است و افقی در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز کرد که انشالله باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی(ره) تأسیس شد و در گام اول توسعه کوچک 40 ساله را تجربه کرد. و مایه افتخار کشور شد. واقعیت این است که اگر اقوام برای مشارکت در این مهم به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد به جمع اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نمی آمدند، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس نمی شد.

دکتر تهرانی ادامه داد. مردم دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت متحیر می شوند».

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نظام غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نبود، گفت: هر سیستم و سیستمی دلیلی برای ایجاد، وجود دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات جامعه فناوری است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، به طوری که مدیران وقت این دانشگاه بدون توجه به نرخ زاد و ولد در کشور پیش بینی کردند که جمعیت دانشجویی: این دانشگاه در سال 1400 به یک میلیون می رسد. دانشجو می آید. این در حالی است که با مطالعه ولادت های 18 سال اخیر به راحتی توانستند تعداد دانش آموزان آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به جمعیت، در سال 95-1390 بخشنامه ای صادر کردند که از یک به 50 کارمند استخدام اعضا با این اقدام واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 نیروی جدید جذب کرد، در حالی که روند تحولات اجتماعی تا حد زیادی نادیده گرفته شد.

تهرانی بیان کرد. وقتی به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که سه سال متوالی به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد-پرداخت با وجود افزایش شهریه، درآمد دانشگاه کاهش پیدا کرده بود. در سازمان مرکزی اطلاع دقیقی از میزان وجود ندارد، بدهی واحدها و درآمدی وجود نداشته است. برای مدیریت این وضعیت برنامه یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد کرده ایم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: پس از این عملیات نیاز به ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود و برای رسیدن به این هدف سامانه های پژوهشی و آموزشی راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی شهریه شد. این فقط از طریق تجمیع شهریه ها اتفاق افتاد. راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داد چرا که دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

او اضافه کرد. «در کنار این اتفاقات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی، توانستیم روند کاهشی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را اصلاح کنیم و خدا را شکر امسال برای دومین سال متوالی. شاهد افزایش پذیرش دانشجو باشیم که نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به این دانشگاه است.» این موفقیت با اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از بزرگترین اقتصادهای جهان را تحت تأثیر قرار داد.

تهرانی خاطرنشان کرد. وی ادامه داد: برای اولین بار مجوز زمینی از هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری وزارت راه دریافت کردیم. و بانک شهرسازی و مسکن.» وی افزود: با تامین افزایش سرمایه مکران، دانشگاه آزاد اسلامی از سال آینده سود سالیانه خوبی دریافت می کند که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: «این سند مجموعه ای از 70 هدف را دنبال می کند که شاخصی از اقدامات است که یکی از آنها تهیه اطلس است. برنامه ریزی استانی

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تذکرات، پیشنهادات و دغدغه های هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر تهرانی در ادامه سفر یک روزه خود به ایلام با افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، از واحدهای هسته ای و فناوری مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات چوبی در مناطق جنگلی، دریچه های برش لرزه ای، سیستم آموزش مجازی و تست، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک برای گرمایش و تبرید، هشدار گاز هوشمند، هشدار هوشمند یکی از دستاوردهای محققین گروه های هسته و فناوری و مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از دکتر طهرانچی عیادت کردند.

انتهای پیام/ 4127