علمی و پزشکی

بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران/ضرورت آمادگی بهداشتی و درمانی در ایلام

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبق محاسبات انجام شده بیشترین حجم زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران خواهد بود، بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: : شرایط استان ایلام برای پذیرایی از زائران اربع حسینی مناسب است.

به گزارش سرگرمی برای همه، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خدمت رسانی به مردم و همچنین در راه اندازی بیمارستان رازی گفت: آخرین ماه سفر به ایلام و اهمیت این موضوع». به دو دلیل بود. دلیل اول؛ ایلام یکی از استان های با پتانسیل بالا است که تلاش زیادی برای پیشرفت می کند و باید تلاش کنیم در نظام سلامت به عدالت و تعالی برسیم تا شهرستان های با پتانسیل توانمندی های خود را بشناسند. دلیل دوم مراسم اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبق محاسبات انجام شده بیشترین حجم زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران خواهد بود، بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: : شرایط زائران اربعین حسینی در استان ایلام مناسب است، البته باید برای آمادگی بیشتر در برابر حوادث احتمالی در این ایام توجه ویژه شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر جاسم محمدی سرپرست این دانشگاه نیز حضور یک ماهه معاونت درمان وزارت بهداشت در استان ایلام را نشان از توجه ویژه وی به محروم. مناطقی مانند ایلام.

دکتر محمدی افزود: تلاش همکاران ما در حوزه درمان دانشگاهی این است که اعزام بیماران به کشورهای ثروتمند و مرکز کشور را به حداقل برسانیم که این امر نیازمند نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات و امکانات کافی است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام به دلیل قرار گرفتن در مسیر زیارتی اربعین حسینی نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است. امیدواریم با حمایت های وزارت بهداشت بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران ارائه دهیم.

او گفت. زیرساخت هایی مانند آنژیوگرافی در استان ایلام وجود دارد و با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و تامین امکانات و تجهیزات مناسب می توانیم خدمات مناسبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

انتهای پیام