استان ها

امکان تردد ایمن زائران اربعین حسینی ( ع ) از پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر فراهم است

زائران اربعین حسینی می توانند با خیال راحت از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پس از صدور مجوز تردد زائران اربعین حسینی(ع) از پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر، ایمنی مسیر تردد زائران از این پایانه مرزی تامین شده است. .

گزارش خبرگزاری «بارنا» از آذربایجان غربی پیمان آرام، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد. با توجه به مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت و کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین و پایانه مرزی. تمهیدات لازم در سمت غربی و عراقی استاندار آذربایجان برای انجام این مهم، پس از نهایی شدن موضوع، شاهد عبور آسان، قانونی و پرتردد زائران در این جاده خواهیم بود که اداره کل راه و جاده، حمل و نقل منطقه اقدامات بسیاری را برای تضمین این مسیر تردد انجام خواهد داد.

وی با تشریح اجمالی اقدامات ایمن سازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین در مسیر پیرانشهر – تمرچین اذعان داشت. تامرچی یکی از ابزارهای اصلی ایمن سازی این محور است

آرامو گفت: وی ادامه داد: بر این اساس در نظر گرفته شده است که پیچ‌های خطرناک را خنثی کرده و از مصالح به‌دست‌آمده در طول محور برای ساخت بیل و ایجاد پارکینگ و عملیات افزایش عرض شانه‌های جاده به 4 متر در نقاطی که: امکان توقف خودروها وجود دارد. ، انجام شده.

او اضافه کرد: آسفالت، ساماندهی و بهسازی ورودی و خروجی پایانه مرزی تمرچین به طول 500 متر و وام 14 میلیارد ریالی، اجرای خط 11 کیلومتری، تسطیح مرز. اجرای چند مرحله به طول 11 کیلومتر، خاک برداری تا 1300 متر مکعب در ابتدای محوطه و نصب 35 تابلو و تابلو از دیگر اقدامات در مسیر پایانه مرزی تمرچین است که حدود دو ماه پیش آغاز و پایان یافت.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی از آسفالت 22 کیلومتری اطراف محور نقده – پیرانشهر و نیر، خط کشی، شانه سازی و تسطیح، نصب و تعمیر چراغ های هشدار چشمک زن و تعمیر و نصب علائم ایمنی به عنوان نشانگر. وی خاطرنشان کرد: بیشترین اقدامات انجام شده در آن که محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین در شهرستان پیرانشهر است، این مرز را برای تردد زائران اربعین حسینی (خ.

انتهای پیام