استان ها

بازدید مجازی مسئولان از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه/ تأکید بر تأسيس مدارس مهارتی معماری ايرانی و اسلامی

به گزارش خبرنگار زنجان از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، گنبد سلطانیه ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ، نخستین بازدید آنلاین آنلاین مجازی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان انجام داد. نخبه دانشگاه آزاد اسلامی با امکان سؤال و پاسخ به سوالات برای شرکت کنندگان برگزار شد.

توضیحات جامع در مورد بنای یادبود گنبد سلطانیه توسط میروسوهی آنیران ، رئیس میراث جهانی گنبد سلطانیه ، عضو دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و همچنین رئیس دانشکده فنی ، دانشکده مهندسی ، دانشگاه آزاد اسلامی زاجان ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

تعداد گردشگران خارجی در زنجان به 7000 نفر رسیده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در چارچوب این بازدید مجازی گفت. “در این شرایط ما فرصت داریم تا از فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم ، که به دلیل تهدیدی که به نام کرونا گفته می شود ، حمله سایبری انجام می شود.”

گنبد سلطانیه دومین کشور بزرگ است

فیروزفر افزود. به گزارش دفتر مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان نخبگان ، گفت: به دلیل بازخورد تورهای مجازی قبلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ، “بازدید آنلاین زنده مجازی به سایت میراث جهانی گنبد سلطانیه” در استان زنجان برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد. “این پروژه به عنوان پایلوت در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اجرا شد. امیدواریم که در سایر اماکن تاریخی و مذهبی نیز عملی شود.”

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: گنبد سلطانیه دومین گنبد در کشور ، و میراث جهانی گنبد سلطانیه و بسیاری از نقاط مختلف در توسعه شهری وجود دارد که براساس آن می توان از مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه به عنوان یک مجموعه منحصر به فرد از مطالعات تجربی استفاده کرد. معماری ایرانی و اسلامی دارای اهمیت است.

فیروزفر با اشاره به تأکید دکتر تهرانی در تأسیس مدارس معماری ایرانی – اسلامی مستقر در استان زنجان ، اظهار داشت: “ما اولین قدم را در این زمینه برداشته ایم ؛ یک مرکز تحقیقاتی درباره معماری ایرانی – اسلامی در این دانشگاه تأسیس شده است.”

انتهای پیام / 4078 /