عمومی

محور سلطانیه به همدان موجب توسعه جنوب استان زنجان می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مسعود بیات منش روز دوشنبه اعلام کرد: محور 100 کیلومتری سلطانیه همدان به روستای آق بلاغ در حوزه حفاظت شده استان زنجان قرار دارد که از روستای حصار به پیرمرزبان 22 کیلومتر و تا آق بلاغ 28 کیلومتر تقسیم می شود. . دهکده

وی با اشاره به اینکه بخش کمربندی قیدار به بهره برداری رسیده است، توضیح داد. قطعه سلطانیه به قیدار و روستای حصار تا روستای پیرمرزبان از پروژه های فعال اداره کل راه و شهرسازی است و پیمانکار در طول سال فعال است. با توجه به اینکه فصل راهسازی در استان زنجان محدود است و بعد از آبان ماه عملیات عمرانی امکان پذیر نیست، در تلاش هستیم تا پایان سال کاری 1402 این دو قطعه را به بهره برداری برسانیم.

بیات منش اعلام کرد: تلاش برای ساخت قطعه سلطانیه تا قیدار به طول هشت و نیم کیلومتر و پنج کیلومتر از ورودی شهر قیدار تا پاییز 1402 به بهره برداری می رسد. همچنین قطعه روستای پیرمرزبان تا آق بلاغ، پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده و تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مزایای استفاده از این محور گفت: جنوب استان به ویژه شهرستان خدابنده و همچنین استان های غربی و جنوب غربی به استان زنجان متصل می شود.