اجتماعی

در مراکز نگهداری حیات وحش استان تهران در سال ۹۹ چه گذشت؟

سال گذشته در مراکز حفاظت از حیات وحش استان تهران شاهد حوادث زیادی از مرگ حیوانات گرفته تا بیماری آنها بودیم. از دلفیناریوم برج میلاد گرفته تا مرغداری و باغ وحش ارم.

به گزارش سرگرمی برای همه ، در پایان فروردین ماه سال گذشته ، مهرداد کتال محسنی ، معاون فنی سابق حفاظت محیط زیست استان تهران ، با هماهنگی سازمان محیط زیست از عرضه پرندگان دوم در فاز دوم باغ تهران از مراکز مجاز پرندگان تهران خبر داد. که اخیراً گزارشی در مورد محیط زیست تهران بیان کرده است که هیچ پرنده ای در باغ پرندگان تهران بیماری خاصی ندارد. برخی از مراکز حفاظت از جمله باغ وحش نیز از افزایش میزان زاد و ولد برخی از حیوانات در باغ وحش به دلیل کاهش مسافرت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داده اند.

شامپانزه هایی با آرم زیر فشار و “باران”

اما ماجرای “برخاستن” و “سر و صدا” بچه شامپانزه معروف در باغ وحش ارم در ماه مه سال گذشته و پس از اعلام ناپدید شدن یک شامپانزه در باغ وحش ارم آغاز شد. از یک طرف باغ وحش ارم بود و از طرف دیگر دکتر ایمان معماریان ، دامپزشک محلی در باغ وحش تهران که ساعاتی پس از مرگ مادرش یک بچه شامپانزه را کشت. شمسی نجات یافت و از همان روز مراقبت از شامپانزه را بر عهده داشت. معماران می خواستند “باران” را به مراکز تولید شامپانزه خارج از کشور منتقل کنند ، زیرا قبل از آن متخصصان حیات وحش ، از جمله معماران ، به دلیل موقعیت نامناسب ، شرایط نگهداری و هر گونه شرایط غیر استاندارد شامپانزه های “ارم”. توسط مراکز حیات وحش این کشور مورد انتقاد قرار گرفت ، اما سازمان حفاظت از محیط زیست با انتقال “باران” به خارج از کشور مخالفت کرد.

کارشناسان حیات وحش معتقدند که وضعیت نامناسب شامپانزه های ارم باعث ایجاد اختلالات روانی ، “پرخاشگری” شده و صدمه ای را که مادر “شمسی” غرقاب باران به آنها وارد کرده است ، نسبت داده است. بسیاری از دامپزشکان در جامعه جهانی حیات وحش معتقد بودند که نباید باران را به خانواده های متجاوز آنها بازگرداند ، بلکه باید آنها را به یک پرورشگاه شامپانزه در همان سن برسانند. این حادثه واکنش بسیاری از افکار عمومی ، فعالان حیوانات و رسانه ها را به دنبال داشت ، اما سرانجام در سال 1999 به مجموعه باغ وحش ارم منتقل شد. در تاریخ 25 ژوئیه ، دادگاه حکم داد که باران در خانه نگهداری می شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش تهران ، محمد کرمی پس از انتقاد از قرارگیری یک شمپانزه در باغ وحش ارم هنگام بازگشت “باران” به باغ وحش ، محل قرارگیری شامپانزه ها در پارک ارم را “استاندارد” خواند. باران “در مکانی جدا از” شامپانزه “های دیگر. پیش از این ، هنگامی که “باران” به باغ وحش ارم منتقل شد ، معماران ساعت ها در انبار کنار آن نشسته و از آن مراقبت کردند ، اما پس از مدتی معماران وارد باغ وحش شدند ، از “باران” بازدید کردند و آنها را از این کار منع کردند. .

در همین حال ، در نوامبر همان سال ، چهار ماه پس از انتقال “باران” به باغ وحش یرام ، مادر وی ، یک شامپانزه زن 18 ساله از باغ وحش ارم ، شمس ، در نتیجه درگذشت. اختلاف بین حیوانات را اعلام کرد به دنبال این نگرانی ها در مورد وضعیت شامپانزه های ارم ، در ماه های اخیر ، سازمان محیط زیست و مدیر باغ وحش ارم توافق خود را برای انتقال “باران” به یکی از مراکز شامپانزه اعلام کرده اند. پرویز کندالی ، مدیر باغ وحش ارم ، به سرگرمی برای همه گفت که آژانس محیط زیست با انتقال “باران” به خارج موافقت کرده است ، این مجموعه با مرکز مراقبت بین المللی شامپانزه در کنیا مکاتبه کرده و منتظر پاسخ است. برای انتقال “باران”. در مرحله اول ، فقط “باران” به این مرکز منتقل می شود ، اما این انتقال ممکن است مقدمه ای برای انتقال دیگر شامپانزه ها از باغ وحش ارم تهران به یک مرکز مراقبت از شامپانزه در کنیا باشد.

سرنوشت دیگر شامپانزه های باغ وحش اندز و ارم ناشناخته است ، هیچ کس نمی داند چه چیزی در انتظار آندرز است. این شامپانزه از مرگ قریب الوقوع نجات خواهد یافت ، اما اکنون مشخص شده است که او باید فعلا در باغ وحش بماند.

بسته شدن دلفیناریوم تهران ، انتقال آخرین دلفین به کیش

دو سال قبل از خبر مرگ دلفین در دلفیناریوم برج میلاد در تهران ، نگرانی هایی درباره یک دلفین منزوی و یک شیر دریایی به وجود آمد. به دنبال تعطیلی مجموعه ، تصمیم بر این شد که دلفین و شیر دریایی پیچیده به زیستگاه های خود منتقل شوند ، اما شیوع دلفین ها و شیرهای دریایی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد.

تابستان سال 1992 بود که دلفیناریوم برج میلاد در تهران با چهار شیر دریایی کار خود را آغاز کرد و دو قطعه دلفین را به مجموعه اضافه کرد. سرانجام ، این مجموعه در 99 به معنای: سه سال پس از مرگ دو شیر دریایی – یک سال پس از مرگ یکی از دلفین ها به نام “آلفا” ، در اطلاعیه های رسمی پایان دلفیناریوم برج میلاد اعلام شد ، آخرین دلفین های این مجموعه “کاسیا” منتقل شدند به جزیره کیش. وی در 16 ژانویه 2017 به جزیره کیش نقل مکان کرد.

مرگ نامشخص نماد ببر سفید باعث غیر اصولی این باغ وحش است

خبر مرگ “ملکه” ، یک ببر سفید ماده در باغ وحش ارم ، در اوایل صبح 5 دسامبر به دلیل درگیری با ببر نر در این مجموعه ، توجه عموم و رسانه ها را به خود جلب کرد. گزارشی از باغ وحش ارم اظهار داشت: یک ببر نر روز یکشنبه (26 دسامبر) پس از شکستن وارد پناهگاه حیوانات شد و حصاری را در نزدیکی زیستگاه ببر ماده تخریب کرد و با آن مبارزه کرد. در همان زمان ، باغ وحش ارم تلاش کرد تا ببرهای سفید نر و ماده را جفت کند ، یک خطای انسانی رخ داد ، سد دو استراحتگاه به درستی بسته نشده بود ، یا وجود مشکلات در حصارکشی سایت ها مورد دیگری بود که توسط برخی پیشنهاد شد . کارشناسان به عنوان دلایل احتمالی حادثه.

اما در پایان ، محمد کرمی ، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش تهران به سرگرمی برای همه گفت که این اختلاف در یک پناهگاه ببر اتفاق افتاده است. وی گفت که این سه ببر باغ وحش ارم در استراحتگاه های جداگانه ای نگهداری می شوند ، ببر ماده و ببر نر در کنار یکدیگر قرار دارند ، “طبق مدیریت باغ وحش ، میله خوبی که درب کشویی را بین دو نگه داشت.” وقتی ببر نر وارد در شد ، خم شد ، و این گرز از موقعیت درب کشویی خارج شد و ببر نر با پنجه یا نیمه باز این در را باز کرد و شرایطی برای ورود شما به موقعیت ببر ماده فراهم شد.

کرمی در مصاحبه دیگری با سرگرمی برای همه اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده ، عملیات غیراصولی و غیرکارشناسی باغ وحش ارم ، قرار دادن ببر نر در نزدیکی پناهگاه ببر سفید ، دلیل اصلی اختلاف بین این دو ببر بود که منجر به مرگ کوین شد. . اگرچه داستان مرگ ببر سفید ماده ارم با بسیاری از س questionsالات مبهم باقی ماند ، اما داستان مرگ “ملکه” به وضوح خطای ناشی از حادثه توسط مجموعه باغ وحش ارم را نشان می دهد.

باغ وحش شیر ایرانی ارم شیر “هرمان” بد

در سال 1998 ، شیر ایرانی به نام “هرمان” از باغ وحش بریستول در تهران به باغ وحش تهران نقل مکان کرد ، اکنون حدود 9 سال دارد. هرمان بهمن ماه فوریه سال گذشته بیمار اعلام شد ، علائم بالینی وی بی حالی و آبریزش بینی بود. گفته شد که شیر با دستگاه تنفسی فوقانی تداخل می کند.

بلافاصله پس از سرگرمی برای همه ، کندالی گفت که به گفته کارشناسان هرمان ، وی به ویروس تبخال آلوده شده که دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می دهد و ترشحات بینی و دهان وی به دلیل انتشار ویروس است. وی خاطرنشان کرد که وضعیت این شیر ایرانی در حال بهبود است ، ترشحات عفونی آن متوقف شده است ، اما او همچنان از مواد مخدر استفاده می کند.

تعطیلی مراکز حیات وحش استان تهران

در فوریه سال گذشته بود که خبر تأیید تعداد زیادی پرنده در باغ کوم باغ وجود داشت که به آنفلوانزای مرغی بسیار بیماری زا آلوده شده اند و این مسئله ، به ویژه به دلیل مجاورت استان های کومی و تهران ، نگرانی در مورد شیوع این بیماری به پرندگان در استان تهران را مطرح کرد. بنابراین ، به منظور محدود کردن ارتباط بین انسان و پرندگان و جلوگیری از انتقال احتمالی این بیماری ، بازدید از مراکز حیات وحش ، باغ وحش ها و باغ های پرندگان در استان تهران ممنوع شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، سال گذشته شاهد مرگ و بیماری برخی از گونه های حیات وحش در باغ وحش ها بودیم که باعث نگرانی دوستداران محیط زیست شد. امیدواریم در سال جدید شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نه تنها در استان تهران بلکه در سراسر کشور نباشیم.

انتهای پیام: