اجتماعی

خروج مراکز پرخطر از تهران؛ یکی از شروط آمادگی در بحران

وی گفت: مدیر اجرایی سازمان مردم نهاد “خانه نجات ایران” با اشاره به اینکه فاصله بین اقدامات آماده سازی تهران برای غلبه بر بحران بسیار کند است ، سرعت خوبی ندارد. “متأسفانه ، اگر به مراکز پر خطر در تهران توجه نکنیم ، به ما اطلاع دهید که یکی از آن مراکز خراب شده است.

مهندس احمد بختیار در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی در مورد لزوم حذف مراکز پر خطر از شهر تهران برای آمادگی بهتر شهر در برابر بلایا گفت: برای آماده سازی شهر تهران برای رویدادهای مختلف می توان راه حل های مختلفی در نظر گرفت.

وی گفت كه یكی از این راهكارها حذف مراكز پرخطر از سطح شهر است. قطعنامه ای در مورد نیاز مراکز خطر برای ترک شهر ارائه شده است. طی چند دهه گذشته تلاش شده است که پمپ بنزین در حومه شهر وجود داشته باشد ، اما با گذشت زمان و رشد شهر ، همه آن در قلب شهر قرار گرفت. در واقع ، ساخت و ساز آنقدر نزدیک بود که پمپ بنزین اکنون پنج متر با ساختمان مسکونی فاصله دارد.

مدیر اجرایی سازمان غیردولتی “ذخیره ایران” ادامه داد. “این احتمال وجود داشت که مراکز پرخطر شهر با بحران هایی مانند زلزله های شدید در تهران روبرو شوند ، بنابراین برنامه هایی برای لزوم جابجایی آنها تهیه شد.”

مدیر اجرایی سازمان غیردولتی “Save the Iran House” ادامه داد. این تعامل معمولاً بین مراکز بهم پیوسته صورت می گیرد ، بنابراین بهتر است مراکز پرخطر مانند مراکز ذخیره سوخت از شهر دور باشند.

او ادامه داد. “عزیمت این مراکز از تهران از آنجا که ضرری ندارد ، در مشکلات بحران نمی افزاید” ، در دستور کار قرار گرفت ، “قطعنامه ای برای آن نوشته شده است.”

وی به بختیار افزود. “در برهه ای ، موضوع ترک جایگاه های سوخت در مناطق باز شهری مطرح شد که متأسفانه عملی نشد. با این حال ، برخی از پمپ بنزین ها که در فاصله کمی از منطقه مسکونی واقع شده بودند ، بسته بودند.

او تاکید کرد. “این یک نکته بسیار مهم است که فاصله بین اقدامات برای آماده سازی تهران در برابر بحران ها و حوادث بسیار کند است ، سرعت مناسبی ندارد.”

بختیاری در مورد دلیل عدم انتقال به مراکز پر خطر از منطقه شهری تهران گفت. وی افزود: شاید یكی از دلایل عدم جابجایی این مراكز پرخطر ، كمبود جا باشد یا سازمانها علاقه ای به از دست دادن چنین مکانی ندارند. شهران به نیمه راه می رود. ” متأسفانه اگر به خروج مراکز پر خطر از شهر تهران توجه نکنیم ، می توانیم به زمان خرابی یکی از این مراکز پی ببریم.

او اضافه کرد. “قوه قضاییه می تواند در جابجایی و جلوگیری از مراکز پر خطر دخالت جدی کند ، زیرا اجرای این مصوبه می تواند جان انسان ها را نجات دهد.”

در پایان به بختیار گفت. “متأسفانه ، همیشه این اتفاق می افتد ، ما بعد از اینکه اتفاق افتاد ، سعی می کنیم.” این اصلا جالب نیست. به نظر من باید اقدامات پیشگیرانه ای برای ترك مناطق پرخطر خارج از تهران مانند مراكز ذخیره سوخت و غیره انجام شود.

انتهای پیام: