علمی و پزشکی

واکسیناسیون ۷.۴ درصد از جمعیت تهران؛ تاکنون / رفع مشکل ازدحام در مراکز تا چند روز آتی

فرمانده گروه کنترل بیماری کرونا در پایتخت تهران گفت: “ما تاکنون 7.4 درصد از جمعیت استان را واکسینه کرده ایم که در مقایسه با میانگین ملی 6.2 تعداد بالایی است.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز به همراه جمعی از اعضای کمیته ، دکتر منوچهر جم آمالین ، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت ، آموزش پزشکی آموزش واکسن عروسی در باغ موزه دفاع مقدس

تاکنون یک میلیون و 110 هزار واکسن در تهران واکسینه شده است

در این بازدید ، دکتر علیرضا علی علی ، فرمانده عملیات ضد حمله کرونا در تهران ، توضیح داد که چرا مراکز کوچک واکسیناسیون در مناطق مختلف ادغام شده اند. برای دریافت اولین دوز واکسن. در حال حاضر 80 مرکز واکسیناسیون جامع در تهران وجود دارد که برای به حداقل رساندن ازدحام ، آنها را اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شیفت های واکسیناسیون گفت: بر اساس پیش بینی ها ، مشکلات موجود طی چند روز آینده حل خواهد شد. » نگرانی اصلی مردم در تهران این بود که افرادی که دوز اول واکسن دریافت کرده اند از دوز دوم محروم نشوند. خوشبختانه ، ما 70 سال ذخیره سازی کافی تا ارتفاعات اولین tranche و بقیه را داریم و دیگر جای نگرانی نیست.

در پایتخت تهران ، فرمانده گروه مدیریت بیماری تاج ادامه داد. “تا زمانی که مطمئن نشویم واکسیناسیون گروه 70 ساله به پایان رسیده است ، ما به گروه های سنی دیگر نخواهیم رفت.”

علی علی افزود. “یکی دیگر از مشکلات افزایش تعداد واکسن ها این خبر بود که واکسن دوز دوم برای افرادی که اولین دوز را دریافت کرده اند می تواند از مارک دیگری باشد. ما به مردم اطمینان می دهیم که دوز دوم اولین دوز واکسن مشابه برای همه افراد خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز واکسن تاجگذاری در باغ موزه دفاع شمشیر به عنوان هشتادمین مرکز تلفیقی در تهران گفت: “تاکنون یک میلیون و 110 هزار واکسن در تهران واکسینه شده است. 400000 نفر هر دو دوز را دریافت کردند. ما تاکنون 7.4٪ از جمعیت منطقه را واکسینه کرده ایم که در مقایسه با میانگین 6.2 کشور رقم بالایی است. “به دلیل تنوع زیاد واکسن ها ، چه وارداتی و چه تولید داخل ، با سبد واکسن متنوعی روبرو خواهیم شد.”

در پایتخت تهران ، فرمانده گروه مدیریت بیماری کورو گفت. “از آنجا که تعداد زیادی از افراد واکسن Sinopharm را دریافت کرده اند ، باید بگوییم خوشبختانه مقدار کافی Sinopharm را تهیه کرده ایم.” دومین مارکی که در تهران استفاده می شود Astrazenka است که منابع کافی برای این واکسن دارد. مارک سوم Sputnik است که دوز دوم آن 90٪ تزریق می شود.

به گزارش وبدا ، علی علی اظهار داشت علاوه بر گروه های سنی اعلام شده ، بیماران خاص و گروه های پزشکی در تهران واکسینه می شوند. افراد از طریق پیام کوتاه اقدام می کنند. بهتر است افراد برای دریافت دوز دوم برای کاهش احتقان به همان مرکزی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند مراجعه کنند.

در پایان ، وی در مورد همکاری خوب بین هلال احمر و بسیج و IPK و. “آنها تمام امکانات خود را در اختیار ما قرار می دهند تا با افزایش تعداد مراکز از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند.”

انتهای پیام: