علمی و پزشکی

لزوم استفاده از فارغ‌التحصیلان حوزه سالمندی در مراکز نگهداری سالمندان

کادر آموزشی کرسی آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی، سلامت اجتماعی و مرکز تحقیقات سالمندان اعلام کرد: در نظام پزشکی جمهوری امکان پذیر است.

به گزارش سرگرمی برای همه، دکتر یدالله ابوالفت ممتاز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: جمعیت سالمندان کشور به بیش از 10 درصد کل جمعیت رسیده است.

او اضافه کرد. وی افزود: رشد جمعیت سالمندان در آینده نیازمند مدیریت، فراهم کردن شرایط لازم برای رفع نیازهای این قشر از جامعه است که اساسی ترین نیاز این افراد خدمات توانبخشی شناختی، روانی، اجتماعی است. آموزش برای خانواده ها و سرپرستان. این امر تنها از طریق تربیت یک متخصص در رشته طب سالمندی امکان پذیر است چرا که برنامه درسی دانشجویان این رشته فارغ التحصیلان این رشته را برای ارائه انواع خدماتی که سالمندان در طول تحصیل به آن نیاز دارند آماده می کند. صلاحیت های کسب شده توسط آنها.

دکتر ممتاز افزود: این در حالی است که طبق مطالعات، کمتر از 8 درصد از دانشجویان پزشکی – تنها کمتر از 4 درصد از دانشجویان پزشکی – تمایل به کار با سالمندان دارند، در حالی که فارغ التحصیلان علوم توانبخشی – دانشگاه اجتماعی سالمندان هستند. بهداشت و درمان و چندین دانشگاه بزرگ در کشور برای ارائه خدمات توانبخشی شناختی، روانی، اجتماعی، خدمات مشاوره ای به خانواده ها و مراقبین سالمندان آموزش دیده اند.

وی گفت: علیرغم توانایی فارغ التحصیلان ارشد، نیاز آن فارغ التحصیلان به مدیریت جمعیت سالمند، نبود جایگاه مشخص در نظام سلامت کشور باعث دلسردی این فارغ التحصیلان شده است. متاسفانه تعداد کنکور. داوطلبانی که این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت گروه تخصصی سالمندان وزارت بهداشت، تاکید کرد. مهمترین فعالیت هیئت در شرایط فعلی که نیاز کشور به تربیت نیروهای متخصص در این زمینه است، کشور است.

دکتر ممتاز در خصوص تاثیر تعیین جایگاه متخصصان این رشته بر رضایت از وضعیت کاری آنها و نیاز سالمندان گفت. کار توان اجرایی آن افراد؛ و به گفته سازمان اجتماعی، جایی برای آن متخصصان نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) و همچنین در MSU متخصص تربیت می کند. نیازهای سالمندان، تمایل فارغ التحصیلان این رشته برای همکاری با سالمندان، رفع نیازهای آنها؛ متأسفانه حتی از منظر یک سازمان اجتماعی هم برای ایجاد این مراکز حضور ندارند.

این استاد دانشگاه که سردبیر مجله سلامت اجتماعی سالمندان دانشگاه علوم توانبخشی نیز هست، شورای تخصصی وزارت بهداشت را در تعیین جایگاه تمامی مسئولان حوزه سلامت از جمله فارغ التحصیلان حوزه سالمندی یاری می رساند. در سیستم پزشکی به نفع سلامت و مدیریت او می دانست که سالمندان گرایش رو به رشدی دارند.

به گزارش روابط عمومی علوم توانبخشی و بهداشت عمومی، دکتر ممتاز در پایان بر لزوم استفاده بهینه از این حرفه در کشور و ایجاد انگیزه در فارغ التحصیلان و فارغ التحصیلان آن تاکید کرد که می تواند بسیاری از مشکلات سالمندان و سالمندان را حل کند. خانوادهی آنها.

انتهای پیام: