اجتماعی

لزوم تغییر در مهندسی شهر برای رفاه حال سالمندان

دبیر شورای ملی سالمندان تهران با تأکید بر اینکه جمعیت ایران اکنون در حال پیر شدن است ، گفت: “اولین چیزی که برای رفاه سالمندان در یک منطقه شهری ایجاد می شود تغییر مهندسی شهر است.”

روشنک ام امانپور در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، وی با بیان اینکه سالمندان زیرمجموعه یک سازمان مرفه ، جامعه هدف هستند ، گفت: این شهر توسط شهرداری اداره می شود ؛ برای اینکه شهر بتواند فعالیت هایی را برای سالمندان توسعه دهد ، باید بین یک سازمان مرفه و شهرداری رابطه وجود داشته باشد. تهران به عنوان شهری مناسب برای سالمندان باید دارای عناصری باشد و اولین ویژگی شهر مطلوب سالمندان این است که احترام و توجه ویژه به سالمندان باید قائل شوند.

“تا سال 2050 ، 50 درصد ایرانی ها کار می کنند و 50 درصد باقی مانده را افراد مسن و کودکان تشکیل می دهند. به عبارت دیگر ، جمعیت ما به سرعت پیر می شود.

وی گفت: ایران تا سال 1410 یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان خواهد بود. وی افزود: 25٪ افراد مسن افراد مسن نیازمندی هستند كه فاقد بیمه هستند ، آنها در سالهای آینده با مشكلات پزشکی روبرو خواهند شد ، بنابراین ما باید تدابیری را برای جلوگیری از بروز مشكلات در آینده اتخاذ كنیم.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران اظهار داشت. “از طرف دیگر ، در این شرایط ، ما باید منطقه ای را ایجاد کنیم که افراد مسن بتوانند از آن مناطق استفاده کنند ، زیرا آنها در سلامت جسمی دچار افت هستند.”

وی این س raisedال را مطرح کرد که آیا منطقه شهری برای افراد مسن سازگار است؟ یادآوری کرد. اولین چیزی که برای رفاه سالمندان در منطقه شهری وجود دارد این است که مهندسی شهر باید تغییر کند. به این معنا که طرح شهر باید برای افراد مسن مناسب باشد. آیا پارک های ویژه سالمندان داریم؟ پله ها دارای آسانسور یا پله برقی هستند.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران ادامه داد. “بسیاری از سالمندان ما ممکن است مستقل باشند ، اما اکنون وابسته یا نیمه مستقل زندگی می کنند زیرا از نظر جسمی ضعیف هستند. بیشتر این کار را خودتان انجام دهید.

وی گفت: بسیاری از افراد مسن مشکل جسمی خاصی ندارند ، اگرچه از دست دادن انرژی دارند ، دچار افت جسمی هستند ، اما می توانند کار خود را انجام دهند.

امانپور سپس به مشکلات مناطق درمانی سالمندان در کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ، ما کلینیک تخصصی سالمندان در کشور نداریم ، اما طب سالمندی چندین سال است که در کشور وجود دارد.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد که مسئولیت تقویت سازمان بهزیستی و ایجاد شرایط مناسب به عهده شورای شهر است. سازمان بهزیستی مراکز مراقبت روزانه دارد که در آن خانه های سالمندان با مهارت های زندگی آشنا هستند. یکی از مباحثی که در آخرین جلسه شورای ملی سالمندان مورد بحث قرار گرفت این بود که در جریان بحث شورای سالمندان تهران ، شهرداری تهران مناطقی مانند سالن های محله ، پارک ها و باغ ها را دارد که مناطق بسیار خوبی نیز هستند ، ما می توانیم از این مناطق برای سرگرمی سالمندان در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و هنری هر روز استفاده کنیم.

امانپور در ادامه گفتگو ، با اشاره به مشکل سازگاری شهر با افراد مسن و گفت: “در کشورهای پیشرفته ، اتوبوس های شهری جا برای سالمندان دارند ، این مواردی است که می توانیم از آنها تقلید کنیم.”

ام امانپور گفت. وی افزود: با توجه به اینکه افراد مسن سالمند هستند ، انتظار داریم شهرداری و شورای شهر فضاهای فرهنگی ، اجتماعی و راحتی مناسبی را برای سالمندان ایجاد کنند. البته در تالار شهر اتفاقات خوبی می افتد ، مثلاً می بینیم که در بعضی پارک ها مبلمان و صندلی هایی وجود دارد که بیشتر مناسب افراد مسن است. اما هنگام بحث در مورد مبلمان شهری ، فیزیک شهری ، کاری باید انجام شود ، باید در سازمان ها انجام شود.

دبیر شورای ملی سالمندان تهران با تأکید بر موضوع سلامت روان سالمندان ، با اشاره به اینکه موضوع بهداشت روانی سالمندان یکی از موضوعات مهم است ، گفت: “فیلم هایی در زمینه پیری در رسانه های عمومی فیلمبرداری می شوند ، اما بیلبوردهای زیادی در سطح شهر وجود دارد. از بسیاری از این بیلبوردها می توان برای نوشتن شعارهایی برای پیری و نگهداری استفاده کرد.

انتهای پیام: